Håndvask limet fast til underskab

Hejsa!

Jeg vil rigtigt gerne fjerne mit badeværelses håndvask og underskab som er frithængende.
Jeg har afmonteret alt (slukket vandet, fjernet slanger, afløb mm).
Det sidste jeg mangler er egentligt bare at løfte håndvasken af så jeg kan få frit adgang til skabets skruer så jeg kan afmontere skabet.

MEN!!

Vasken er åbenbart blevet limet fast til underskabet!! Det er helt umuligt at få af jeg har forsøgt lidt med en hobby  kniven for at løsne men intet rykker..

Er der en metode? Jeg har ikke særligt meget værktøj/ udstyr..

Tak!
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ingen af tingene skal genbruges, kan du gøre det destruktivt, så som en hammer til at smadre vasken, og så kan du komme til skruerne i væggen. Eller save hul rundt om vasken med f.eks. en stiksav.

En nedstryger klinge kan også være behjælpelig til fjernelse af lim/scillicone

 

Det er tidskrævende, men jeg har haft succes med at bruge tandtråd.
Ja du læste rigtigt. Tandtråd er faktisk stærkt, så længe man bruger det rigtigt.
Jeg "savede" et spejl med af en væg, ved at lave en lang tandtråd hvor jeg bandt en knude for hver 5 cm ca.
Så kunne jeg roligt "save" silikonen over på bagsiden af spejlet. Det tog noget tid men det virkede.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
smart men desværre sidder den jo fast til væggen og der er ingen mulighed for at skære imod mig selv hvis du forstår. 

:( 😞 
Her er skruerne jeg ikke kan få op dajeg ikke kan få helt fat ellerrplads til svensknøglen og 2 af skruerne er sådan stjerne form men virker ætsede. De her skruer er det eneste som står imellem mig og at få vasken og skabet afmonteret. Det var derfor det var nemmere hvis håndvasken kunne løftes af så der er fri adgang til skruerne og man kan komme bedre til.
Tror i een af de her størrelser passer til sådan en type skrue som der er i skabet - tænker lidt på jeg skal ud og købe sådan et sæt da jeg mener boremaskinen vil kunne nå hver skrue. Det går bare ikke med klassisk svensknøgle. 
Kan du ikke tage vasken af først og dernæst få mulighed for at skrue skruerne løse, så du kan få skabet løsnet.

fase
S. Fabrin skrev den 19-09-2022 19:59:44

Kan du ikke tage vasken af først og dernæst få mulighed for at skrue skruerne løse, så du kan få skabet løsnet.

 Læs lidt tilbage i tråden så er det besvaret :)

Stjerneskruerne får du af med en skruetrækker, med en stjernebit i rigtig størrelse, hvis den er for lille, borer den kærven i stykker. Du skal lige Google forskellen på Philips vs. Pozidrive, da det betyder noget om de et er den rigtige der benyttes. Specielt hvis skruerne er lidt bløde. Du kan også bore skruerne i stykker, det er det eneste der dur hvis kærven er helt smadret.

De sekskantede får du bedst af med et topnøglesæt i den lille størrelse.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis