Håndvask limet fast til underskab

Hejsa!

Jeg vil rigtigt gerne fjerne mit badeværelses håndvask og underskab som er frithængende.
Jeg har afmonteret alt (slukket vandet, fjernet slanger, afløb mm).
Det sidste jeg mangler er egentligt bare at løfte håndvasken af så jeg kan få frit adgang til skabets skruer så jeg kan afmontere skabet.

MEN!!

Vasken er åbenbart blevet limet fast til underskabet!! Det er helt umuligt at få af jeg har forsøgt lidt med en hobby  kniven for at løsne men intet rykker..

Er der en metode? Jeg har ikke særligt meget værktøj/ udstyr..

Tak!
Hejsa! Jeg vil rigtigt gerne fjerne mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 19-09-2022 20:10:17

Stjerneskruerne får du af med en skruetrækker, med en stjernebit i rigtig størrelse, hvis den er for lille, borer den kærven i stykker. Du skal lige Google forskellen på Philips vs. Pozidrive, da det betyder noget om de et er den rigtige der benyttes. Specielt hvis skruerne er lidt bløde.

De sekskantede får du bedst af med et topnøglesæt i den lille størrelse.

 Hej! Tak -  stjerneskruerne  er ætset eller boret i stykker. :(  Jeg så engang en video med en speciel skrue som gjorde det at den borede den ødelagte skrue i stykker og så kunne man bruge en anden speciel skrue for at få den løsnet - eller noget i den stil. Beklager hvis jeg ikke forklarer det ordentligt, ved ikke lige hvad det hedder - men måske ved du hvad jeg taler om?

Jeg vil få købt et topnøglesæt til de sekskantede!

Lulu1980 skrev den 19-09-2022 20:05:24

S. Fabrin skrev den 19-09-2022 19:59:44

Kan du ikke tage vasken af først og dernæst få mulighed for at skrue skruerne løse, så du kan få skabet løsnet.

 Læs lidt tilbage i tråden så er det besvaret :)

Hvorfor tager du så ikke vasken af først, så du kan komme til skruerne? Og dermed få skabet demonteret.


fase
S. Fabrin skrev den 19-09-2022 20:16:58

Lulu1980 skrev den 19-09-2022 20:05:24

S. Fabrin skrev den 19-09-2022 19:59:44

Kan du ikke tage vasken af først og dernæst få mulighed for at skrue skruerne løse, så du kan få skabet løsnet.

 Læs lidt tilbage i tråden så er det besvaret :)

Hvorfor tager du så ikke vasken af først, så du kan komme til skruerne? Og dermed få skabet demonteret.

 Vasken kan jo ikke komme af - vasken er limet fast til underskabet.

Du kan tage et metalbor og bore skruehovedet i stykker, så kan beslaget gå fri.

Bare et helt almindeligt metalbor med ca. samme diameter som hovedet på skruen.

Elektronikteknikeren
Det lykkedes ...😭😭😃


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis