Fald i bruser

Hejsa

Har to badeværelser jeg skal støbe et fald i.

I det ene er er der en unidrain på 80 cm i og betonen der skal støves er 80 cm. Faldet er 1,5 cm

I det er andet har jeg en unidrain på 120cm og betonen der skal støbes er 100 cm ud fra unidrain. Faldet er også 1,5 cm.

Mit spørgsmål går så på om det er nok med de 1,5. cm fald ? Og har læst at der skal være 30 mm niveau forskel fra dør hul til gulvafløbet, jeg ønsker ikke at have et bundstykke i min dør og hellere ikke en vandtætskinne.

Nogle der kan foreklare det lidt bedre.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ønsker skal man helst have med i planlægning helt fra start. 
Reglen hedder populær "kar reglen" Og den siger at der skal kunne stå 3 cm vand over rist i badeværelse før det løber ud i andre rum. Altså skal badeværelses gulvet opfattes som et vandtæt kar, som mindst skal kunne holde 3 cm vand. 
Så det er både de 1,5 cm du planlægger i bruser og så det fald der ellers er i badeværelse som skal være på 3 cm ialt hvis du vil undgå kant ved døren. Og det gælder naturligvis når der er kommet fliser på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rigtigt: 3 cm niveauforskel fra dør til afløb. Men om faldet er jævnt fordelt hele vejen hen til døren eller om det meste af faldet er lavet i brusenichen er underordnet.

Det er ikke en mulighed at få afløbet 1½ cm længere ned? I praksis er det nok ikke så kritisk, men det er ærgerligt at lave en K3'er fra start, når man nu laver nyt.

PS: Jeg har flyttet tråden til kategorien "Lav-Hus"

Mvh. AllanE
jeg tænker hvis jeg en dag sælger huset kan jeg vel altid få en liste på ?
En liste regnes desværre ikke for vandtæt belægning.
Lav det nu ordentligt så du ikke får bøvl af det senere, 3cm reglen har været der i efterhånden mange år så den fanger en byggesagkyndig med det samme når du engang skal have lavet en tilstandsrapport.

/BOFH 



Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har dog for nylig været ude at kigge på et hus som nogle unge mennesker ønskede at købe. Det var gennem renoveret meget fint men der var absolut ikke de 3 cm fra afløb til "overløb" til andre rum. 
Tilstandsrapporten nævnte ikke noget om det. Jeg påtalte det vor de unge mennesker, som dog alligevel købte huset. Det var ikke det vigtigste for dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gad vide, om ikke man kan få bøvl med forsikringen, hvis man får vandskader i tilstødende rum fra et overløbet badeværelse. Det kan være dyrt, hvis forsikringen ikke dækker.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis