Ellader OK

Har en ok lader med max effekt på 11 KW, når jeg lader op står der oplader med 3,32 KW, hvorfor er det ikke 11KW, måske der er nogen som kan hjælpe med et svar
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det EL-bilen, der siger 3KW? Og hvilken EL-bil har du og hvilken type kabel? Mit bud er, at du i bilens kontrolpanel skal tillade den at bruge mere end 3,6KW. Men for at lade med 11KW er det også nødvendigt at bruge tre faser, så der kan også være andre forklaringer. (1 fase 230V, 16A giver 3,6KW)
Hyundai Tucson  Mild Hybrid PHEV, det er Ok appen der siger 3,32..

Du spurgte om kabel, det 3 faset kabel 😀
Ser ikke ud til bilen kan 11 KW

https://www.hyundai.dk/modeller/tucson-plug-in-hybrid/opladning

Skal måske undersøge om der er en fasefordeler som vil gøre det muligt at lade på to faser og med 7,2 kW vil vil gøre opladningen meget hurtigere.
Tak for dit svar/ link

Annonce
Det kræver jo en ny lader.....
Din bil kan kun lade med en fase.
Hold du dig derfor bare til den nuværende løsning.
At lade over to faser med fasefordeler er alt for kompliceret og dyrt. Det kræver en større ændring i din faste installation, med fasefordeler og 22kw lader, så du kan få 32A ud på én fase i stedet for kun 16A.

Og løsningen kan du ikke tage med dig rundt.

De 7,2 kW burde man slet ikke skilte med i DK, da det ikke er en standard man opererer med i her i landet, så det forvirrer blot forbrugerne.

I visse lande må man trække 32A direkte over én fase, og så opnår man de 7,2kw. Typisk i lande hvor man ikke opererer med flere faser. Men altså ikke et system vi bruger i Danmark.

Elektronikteknikeren
Udover det så starter min OK lader også altid på 3,6 KW, men efter kort tid så er den oppe på de 11 KW.
Alle andre steder med 11 KW starter bilen på 11 KW.
Som jeg forstå det med en fasefordeler så samler den fra 2 faser og sender ud på fase, hvis man søger på fasefordeler til elbil så kommer der nogle ladebokse frem hvor der, som jeg forstår det går 3  faser ind på 16a som den så samler og sender op til 32 a ud direkte i ladekablet... og dermed 7.2 kw effekt. Nu har jeg ikke den dybe kendskab  til fasefordelere, men ka ikke lige umiddelbart se hvorfor at man ikke skulle kunne bruge den her i DK. De løsninger jeg har kunnet finde koster Ca.10.000 plus montering så ens tid skal godt nok være vigtig og dyrekøbt hvis man vil give det beløb for at sparmax 2 timer på en ladning, som sikkert  typisk foregår henover natten alligevel.
Du kan sagtens bruge fasefordeler i DK, det er bare lidt meget at gøre ud af det, for at jagte et par timer, som du selv er ind på. 

Og så er det jo ikke den standard vi kører med her hjemme, så når man får en rigtig elbil, skal den jo bare have 16A og tre faser, som er den lader trådstarter allerede har. Derfor ville jeg lade det være ved det nuværende.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis