Tag gummi

Har nogen erfaring med tag-gummi? EPDM dug? Flydende gummi-tag? -Vi har et anneks på 29 m2 med tagbrædder på. Vi ville gerne isolere udvendigt fra, da lofthøjden er lav, ved at lægge rockwool facade/tagbats på brædderne (varmt tag) og herefter enten lægge tagpap eller gummidug direkte på batsene. Har nogen erfaring med dette?, og hvad er jeres mening om idéen? Hvilke problemer overser jeg her?
I det forrige nummer af Gør-Det-Selv er der et eksempel på EPDM tag-dug, men lagt på fast underlag, men jeg har ikke kunnet finde noget, heller ikke i Tyskland, hvor der ellers plejer at være god inspiration at hente, om at lægge gummidug direkte på rockwool bats. Jeg tænker selv, med min amatør-hjerne, at det kunne være en mulighed med flydende gummi, men at batsene ville suge for meget af den lim man bruger hvis man lagde fast gummi dug. Idéen læner sig op af idéen om at lægge tagpap direkte på rockwoolbats (som findes i nogle sandwich-produkter) og da gummien skulle have samme/bedre elasticitet og brand-egenskaber end pap, -ja hvad kunne så egentlig være problemet?
mvh herfra

Mvh. De proffesionelle amatører
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwool laver nogle batts til tagisolering, prøv at se på linket.
Tagisolering

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis