El vandvarmer til gulvarme og brugsvand?

Er det nogen som vil hvis det er muligt at køb en el brugsvandvarmer som kan også bruges til varme gulvarme?

Jeg har et solceller anlæg og synes det kun være smart hvis jeg kun brug mit overskud el til varme brugsvand og hvis det kun også varme gulvvarme vil det være fantastisk.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge på elvandvarmer.dk
Bare vær forberedt på at det kræver en velvoksen elinstallation hvis det er til brugsvand. 
Overvej evt en varmer ved hvert tappested

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Det er lidt sjovt at men ikke har en løsning som bruge den ekstra varm fra et store brugsvands beholder til at kun varme gulvevarme systemet. Men kun har et vandrør som kørt igennem brugsvands beholder til at varm gulvvarme systemet.
Du kunne måske bruge en combi beholder, der er beregnet til opvarmning med el eller fyr/fjernvarme. Så bruges varmespiralen til gulvvarmen. Det vil dog give en noget mindre stabil opvarmning, hvor du sikkert bliver nødt til at afbryde gulvvarmen (pumpen), hvis beholderen ikke er varm nok. Mon ikke de fleste beholdere har et dykrør til elektrisk termostat. 

Søren O
Et el gulvvarme kabel støbt ned i gulvet er løsningen , og en el vandvarme 1200W 30 liter giver varmt vand til bad osv

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Jeg synes måske en combi brugsvandsveholder med en Energy Diverter som controller opvarmning er en god løsning.

https://youtu.be/lVm0VUgmFfA
Ved ikke om der er den store forskel, men du går aldrig galt af en beholder fra Metro Therm. Tit kan de købes brugt f.eks. på DBA.
Køber du brugt, så tjek lige offeranoden, og udskift om nødvendigt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis