Tagpap ind mod gavl

Hejsa

Jeg skal til at lægge selvklæber-tagpap på mit garagetag, men er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal afslutte det ind imod min gavl (med HardiePlank). Jeg havde oprindeligt købt en profil som skal sættes ind i en fuge, men den er der ikke plads til.
Så jeg har tænkt at putte en trekantsliste helt ind til muren, og så køre bundpappet og toppappet helt op bag ved HardiePlanken. Men hvad så med en liste der kan monteres på HardiePlanken. Er der brug for det?

Med venlig hilsen
Azkaban
Hejsa Jeg skal til at lægge selvklæber-tagpap på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det forstod jeg så nu, men stadig ikke ok jvf den linkede vejledning. Den klæbesamling du vil udføre er jo ret udsat for vind og vejr, så det er nok også en af grundene til at vejledningen har de anvisninger mht højde og fastgørelse som den har. At en hel del håndværksarbejde lovligt kan udføres privat fritager jo ikke en for ansvar ifm at følge de anvisninger der måtte være for fagområdet.

En enkelt ting i din løsning er at papliste skal ovenpå underpap - den instruks kan du også finde i vejledningen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 01-09-2022 21:33:01

Det forstod jeg så nu, men stadig ikke ok jvf den linkede vejledning. Den klæbesamling du vil udføre er jo ret udsat for vind og vejr, så det er nok også en af grundene til at vejledningen har de anvisninger mht højde og fastgørelse som den har. At en hel del håndværksarbejde lovligt kan udføres privat fritager jo ikke en for ansvar ifm at følge de anvisninger der måtte være for fagområdet.

En enkelt ting i din løsning er at papliste skal ovenpå underpap - den instruks kan du også finde i vejledningen.

/BOFH 

Det har du helt ret i. Jeg prøver også at forstå hvordan det bedst kan laves, i dette tilfælde :)

De forskellige producenter er åbenbart ikke enige, for Icopal skriver at den skal under.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis