Siemens opvaskemaskine spuler nærmest ingen vand rundt

Hej med jer gør-det-selv folk,

Jeg har en Siemens opvaskemaskine med serienummer SF45T551SK/15. Maskinen melder ingen fejlkoder, men når den vasker kommer der knapt nok noget vand ud af spulearmene. Jeg har allerede skiftet aquastop, men det afhjalp desværre ikke problemet.

Har I erfarne folk nogle gode bud på, hvor fejlen er :) ?

På forhånd tak.

mvh
Emil
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at tage si'en ud i bunden ? (Ren opvaskemaskine !!)

Hvordna ser pakningen ud nede omkring sien - kan der komme noget ind til pumpen udenom sien ?
Måske tilstoppet huller i spulearmene?
Hvordan ved du, at der ikke kommer vand ud af dem?
Hej alle,
Tak for hjælpen indtil videre.
@thomas_mygind, der er ingen pakning ved si - se billede vedhæftet. God ide at tjekke pumpen. Jeg vil skille den ad og rense i aften.
@Jens J. har renset begge spulearme. Det virker som om det er i vandtilgangen og ikke i armene, at problemet er.
@jhb, har tjekket og renset arme. Jeg kan se service ikke bliver særligt vådt, og i normale tilfælde ville der være vand der fossede rundt, når åbner lågen under en vask, og det er der ikke nu.
Hvis du skille ad omkring pumpen, så prøv at bruge en flaskerenser ind i tilstødende slanger også.
Her har jeg set store brune lag af skidt som bundfælder og størkner.
Annonce
Ingen held ved normal rensning af pumpen desværre :/ Anbefaler du at skille pumpen yderligere ad @Thomas_Mygind?
  Prøv at sætte en vandslange på udgangen på pumpen og frem mod spulearm - måske det er stoppet der.
Ellers må det være på sugesiden.
Thomas_Mygind, tak - det vil jeg prøve. Jeg har i mellemtiden prøvet at "snyde" maskinen til at tro, at der var vand i ved manuelt at fylde den op i bunden. Dette gør at den starter afskylningscyklus og der kommer masser af vand ud af spulearmene. Problemet opstår når en cyklus er færdig. Maskinen pumper rigtigt nok vandet ud, men der kommer ikke noget nyt vand ind til næste cyklus.
Kan det hjælpe med at finde hvor fejlen præcist er?
På forhånd mange tak for hjælpen!
Lige præcist den fejl kender jeg :-)

Prøv at læse her:
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/236798/s/siemens-se65m350eu70-will-not-fill-not
PRÆCIST det problem - inklusiv problemet omkring 1 minut tilbage på uret. Fedt Thomas! Jeg går straks igang med at skille maskinen ad. Jeg skriver herinde, når problemet forhåbentligt er løst. TAK
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis