Siemens opvaskemaskine spuler nærmest ingen vand rundt

Hej med jer gør-det-selv folk,

Jeg har en Siemens opvaskemaskine med serienummer SF45T551SK/15. Maskinen melder ingen fejlkoder, men når den vasker kommer der knapt nok noget vand ud af spulearmene. Jeg har allerede skiftet aquastop, men det afhjalp desværre ikke problemet.

Har I erfarne folk nogle gode bud på, hvor fejlen er :) ?

På forhånd tak.

mvh
Emil
Hej med jer gør-det-selv folk, Jeg har en Siemens... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Update:
Jeg tog varmeudveksler og trykkammer af maskinen, og rigtigt nok var trykkammeret fyldt med snask. Den blev skilt ad, renset og afkalket i eddike. Desværre løste det ikke problemet. Når maskinen tager vand ind, skal der komme vand ind helt op til toppen af varmeudveksleren (vandbeholderen), men mens der løber vand i varmeudveksler, så løber der vand direkte ind i trykkammer og ind i maskinen - fuldstændigt som i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=oFBn3Ay4zhk
Den lukker nok vand ind til skyllefasen, men når den så vil tage vand fra varmeudveksleren til vaskefasen, så er der ikke nok vand i den at fylde maskinen.
Hvorfor sker dette mon? Personen som har lagt videoen op skriver den er gal med magnetventilen - hvor sidder den?
Hej alle,
Statusopdatering herfra mit efterhånden lange projekt med at fikse min opvaskemaskine. Fejlen er en kombination af et tilstoppet trykkammer (nu renset og afkalket) og en rusten/defekt magnetventil(afløbsventil) som sidder lige under varmeudveksler (vandkar) - se billede. Derudover sad der et lille stykke glas, hvor ventilen skal lukke til, som forhindrede at maskinen var tæt.
Nu løber der ikke længere vand ind i trykkammeret direkte, varmeudveksleren fyldes rigtigt med vand indtil den flyder over og aktiverer trykkammer, som efterfølgende fylder maskinen. Det sidste problem nu er, at maskinen tager en masse luft med ind, som gør at den har svært ved at fylde og det tager lang tid. Jeg laver en separat tråd da sagaen her simpelthen bliver for lang :)
Tak for hjælpen allesammen.
mvh
Emil
Tak for tilbagemelding!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis