OPUS 74 AFBRYDER 2-POLET - symboler??

Hej med Jer

Jeg skal skifte afbryder, og står med en 2-polet afbryder. Se billede

den skal dog kun slukke for en pol... er der en der kan hjælpe med de symboler der er på denne fætter? LK har ikke lagt datablad ud på denne her.

Mange hilsner
Polite
 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vælge at montere i hvid eller sort afbryder. Det betyder, at du f.eks. vælger at montere fasen i hvid pil ind, så vælger du at montere afgang i hvid pil ud. 

fase
Hvorfor har du brug for at slukke for nullen?

fase
Nullen skal du jo slet ikke montere, den skal blot køre forbi...

Elektronikteknikeren
Der er sjældent plads til Nul i afbrydere. Men nu har du en 2 polet så kan du udnytte den fuldt ud. ved t afbryde det hele. 
Det er nyttigt til f.eks udendørs lys, springvand eller lignende hvor man kan komme ud for at der kommer overgang i installationen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
God pointe - jeg synes også det var nemmere, når der nu var plads til nul.

Ja, overgang.. det kilder i fingrene (særligt hvis man sår) når jeg vasker hænder i bryggers og vaskemaskinen kører samtidigt… jeg har ellers fået installeret jord, og købt adapter til jord. Måske er det fordelagtigt med total afbrydelse her.. eller måske virker min jord ikke!!

Mange hilsner
Polite
 
Din jordforbindelse virker ikke, eller også har du tilsluttet til en stikkontakt uden jord. 
Det bør du få styr på snarest. 
Jeg er sådan set lige glad med dig, men har du børn så er det uansvarlig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for tilbagemelding...
Jeg har ikke installeret vaskemaskinen, jordforbindelsen, stikket, ledningerne til vaskemaskinen eller noget andet i den forbindelse. Jeg tager imod dit råd, og vil få en elektriker til at kigge på det, men, at du er ligeglad med mig, og om jeg har børn eller ej, er vel egentligt sagen fuldstændig underordnet, og en spids og overflødig kommentar.

Mange hilsner
Polite
 
overdrevet og Overflødig ja. Men for at understrege at det er en alvorlig sag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis