OPUS 74 AFBRYDER 2-POLET - symboler??

Hej med Jer

Jeg skal skifte afbryder, og står med en 2-polet afbryder. Se billede

den skal dog kun slukke for en pol... er der en der kan hjælpe med de symboler der er på denne fætter? LK har ikke lagt datablad ud på denne her.

Mange hilsner
Polite
 
Hej med Jer Jeg skal skifte afbryder, og står med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Polite, du skal være opmærksom på, at hvis der installeret et HPFI/RCA relæ kan der være op til 50 V mellem dig og stellet på vaskemaskinen. Hvis det er vandinstallationen der forårsager den kilden, du mærker, er der tilsyneladende en forbindelse mellem jord og vandinstallation. Der bør undersøges.

fase
Ja, det er absolut noget jeg skal have ordnet. Vi flyttede for 3 år siden ind i denne gamle landbrugsejendom fra 1877 hvor el installationer er bygget på igennem årene. Særligt er jord noget jeg gennemgående har problemer med fordi det enten mangler eller fungerer mindre godt - heriblandt vores bryggers!! Jeg vil starte med at “grave“ ind og finde ud af om vandrørene ligger tæt på ledningerne eller er brugt som Jord..!Jeg ved ikke hvilket type relæ der dækker hvilke områder af strømmen som breder sig ud over 2000 m2 lader og stuehus, men det må en elektriker kunne finde.
Tak for info Fabrin

Mange hilsner
Polite
 
Du kan ret nemt finde ud af hvilken sikrings gruppe der hører til hvilken område. 
Sluk for sikrings gruppe og gå rundt og se hvad der ikke virker. Måske er der skilte på de enkelte sikrings grupper som kan vejlede dig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis