Fald på tværs af spær

Hej.
Jeg skal til at lave min carport, der står i skel og mere eller mindre bygges helt op til naboen. Carportens ene rem sættes på husmuren, der går parallelt med naboens mur mod os.
 
Af den grund vil jeg gerne have faldet i længderetningen på carporten, men altså på tværs af spærretningen.

Taget bliver af tagpap på 12 mm OSB3-plader.
Dimensionerne på carporten er 3,8x5,8m.

Spær bliver 45x220, selvom 195 burde klare det fint - men af en eller anden grund er 220 billigere

Kan dette lade sig gøre, og i så fald hvordan?

Jeg forestiller mig noget med kiler på tværs af spærene til at opbygge faldet.

Alternativt skal faldet opbygges i remmene, således, at de kommer til at ligge “skævt”. Det tænker jeg umiddelbart giver mindst arbejde.

Kom glad med gode bud:)
Hej. Jeg skal til at lave min carport, der står i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GSH skrev den 11-08-2022 10:14:09

Uanset om det er en renovering eller ej, byggetilladelse eller ej, så skal reglerne overholdes, også uanset om Brandsikring virker voldsom!

Man er selv ansvarlig for det!  

Hvis man ikke overholder reglerne, risikerer man på et senere tidspunkt at få en vis "legemsdel" i maskineriet!  

Jeg forstår ikke din forklaringen vedr. din nedtagning af en del af carporten?

Ud fra det du skriver tolker jeg det som at naboen skal overholde Brandspredning til bygninger på anden grund, da du, alt andet lige, allerede har en eksisterende bygning.

Har du skrevet hele sandheden/problematikken vedr. sagen?

Jeg vil under alle omstændigheder vende det med Kommunen.

Ja, hele sandheden er kommet på bordet. Det kan dog godt være, jeg har formuleret det skævt.

Naboens carport/skur, der før deres projekt, stod helt op af vores carport. Så jeg vil jo også mene, at naboens nye bygning skal brandsikres, da jeg principielt har en eksisterende bygning, jeg bare skal have renoveret en smule. Min carport står stadig i en vis grad, men vi skulle som sagt nedtage dele af den(væg mod nabo og spær) så naboens entreprenører kunne komme til.

Så vores carport består egentlig lige nu af nogle stolper/remme og midlertidig afstivning.

Jeg hører lige naboen senere, omkring deres planer for den nye bygning ift. brandsikringen. Men jeg går da ud fra, at den er på plads eftersom kommunen har godkendt projektet - med vores carport ved siden af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis