Skylleprogram i vaskemaskine virke ikke

KCHDAN
KCHDAN
16 4000
Hoover VHD9164ZD, Type F3M9, vaskemaskine (11 år). Maskinen har fungeret fint hidtil, men nu er der opstået problemer med pumpesystemet, når spildvand skal pumpes ud.
Ved brug af korte vaskeprogrammer, bliver spildevandet pumpet ud uden problem, men når jeg bruger lange programmer (med højere tempera­turer og mere vandforbrug) dukker der en advarsel op, som siger, at udpumpningssystemet er blokeret (error 3, no pump out), og vandet pumpes ikke ud.
Men det er ikke blokeret. Jeg har checket pumpen, afmonteret alle slanger til og fra denne og renset dem. Desuden har jeg kigget ind i karret via slangestudsen, men kan ikke se noget ud over, at der er noget kalk på varmelegemerne. Forsynings- og udpumpningsslange er uden knæk, og sidstnævnte sidder i rette højde over gulvet.
Jeg antager, at der kan være en kontrol-dims, som styrer vandniveauet, og som ikke rigtigt virker?
Det skulle desuden glæde mig, hvis en eller anden kan hjælpe mig med, hvordan man af- og genmonterer en valk, så man kan få et bedre kig ned i karret. Eller endnu bedre, hvis nogen kan oplyse, hvor jeg kan få fat i en service-manual (jeg har søgt på nettet, men uden held).
Mvh KurtC

vh Kurt
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
21894 7480
Det kan sagtens være føler for vandstand der er træg. Der er ofte skidt i enten slange eller trykkammer. 
Fra et sted i bunden af kar eller ud fra bundslange sidder der en ca. 30 mm tyk kammer hvorfra der går en tynd slange op ti niveau kontrol. Prøv at skille det ad og gør det hele rent også selve studs ind ved bundslange

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
KCHDAN
KCHDAN Trådstarter
16 4000
Tak Elmand for hurtigt svar. Jeg har lokaliseret de angivne steder. I min Hoover er den tynde slange helt gennemsigtig, og den ser fuldstændigt ren ud. Men jeg prøver at fjerne slangen fra kammeret, så jeg kan se, om der skulle sidde noget skidt i sidstnævnte, som iøvrigt er indbygget i karrets yderside og dermed noget bøvlet at komme ind til.

vh Kurt
Gregeren
Gregeren
4537 2830
Er der ikke et filter bag en renselem et sted, som måske trænger?

Elektronikteknikeren
Annonce
karl smart
karl smart
1964 2600/2700
Du skal bare skille vandlåsen af og rense den.....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
KCHDAN
KCHDAN Trådstarter
16 4000
Hej Gregersen
Jeg rensede som det første maskinens trævlesi. Dernæst samtlige slanger til og fra pumpen.

Hej Karl smart
Spildevandsslangen er efterset,og vandlåsen i kloaken fungerer fint.

mvh KurtC

vh Kurt
karl smart
karl smart
1964 2600/2700
Du skal afmontere og rense vandlåsen , det er der problemet er ................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
ev elmand
ev elmand
21894 7480
Jeg har nu svært ved at se at det skulle være vandlås. Men tjek hvordan maskinen opfører sig ved at afmontere slangen og lade den pumpe ud i en spand. 
Sæbe rester og andet sidder ofte i det trykkammer du ser eller indgang til det trykkammer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
KCHDAN
KCHDAN Trådstarter
16 4000
Hej Elmand
Den tynde slange udgår fra en studs, som måske er trykkammeret. Sidstnævnte er indbygget i karret (se på fotoet, under den lidt rødlige betonvægt, den aflange firkant..... Studs og slange ses yderst til højre), Det er temmeligt sammenbygget, og nu er spørgsmålet, om den aflange firkant er trykkammeret.

Der er meget trangt, men jeg skulle nok kunne få den tynde, klare og helt rene slange af. Derpå kunne jeg prøve at rense, via studsen, med et stykke ståltråd. Men  jeg kommer til at ødelægge noget, som jeg ikke engang kan se.

vh Kurt
KCHDAN
KCHDAN Trådstarter
16 4000
Hej Elmand

Det skulle have stået: ...men jeg kommer måske til at ødelægge ...

vh Kurt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Afløb fra Båd til Kloak
    Lav-Båd (43 svar)
  2. Siemens Siwamat XLS 1650 varmer ikke vandet op
    Hårde hvidevarer (1 svar)
  3. skruer i vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (4 svar)
  4. Er der bare nogen vaskemaskiner der skyder varmelegemet..
    Hårde hvidevarer (2 svar)
  5. vandpumpe virker ikke
    Lav-Hus (7 svar)
  6. Mystisk mulig utæthed i brugsvandinstalllation
    Lav-Hus (13 svar)
  7. Springvand
    Lav-Have (4 svar)
  8. Køb af bordopvaskemaskine hvilken?‏
    Hårde hvidevarer (3 svar)
  9. Frostsikre Betonkar
    Lav-Hus (14 svar)
  10. Siemens se65m350eu/70 will not fill / not drain
    Hårde hvidevarer (3 svar)

Populært lige nu

1. For højt vandtryk - toiletvand løber ud
    Lav-Hus (læst 225 gange)
  2. Støbe gulv omkring afløb/vand
    Lav-Hus (læst 333 gange)
  3. Helt krydsfiner køkken
    Lav-Hus (læst 392 gange)
  4. Aflæsning af fugtmåler
    Lav-Hus (læst 181 gange)
  5. Afløb i stykker?
    Lav-Hus (læst 197 gange)
  6. Fejlsøgning på Wirsbo gulvvarme samt gennemgang af installation
    Lav-Hus (læst 254 gange)
  7. Døråbning uden karm - hvordan?
    Lav-Hus (læst 151 gange)
  8. Listebeklædning på skur og vindpap
    Lav-Hus (læst 28761 gange)
  9. Terrændæk: Sandpude eller lecanødder?
    Lav-Hus (læst 226 gange)
  10. plænerens - større mægnde
    Lav-Have (læst 19924 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis