Udskiftning af Devireg 230 gulvtermostat til smart termostat med Wi-Fi

Hej

I vores sommerhus har vi to styk Devireg 230 gulvvarmetermostater som på billedet. De virker egentlig fint, men jeg kunne godt tænkte mig at kunne tænde dem remote, dvs. udskifte dem med en smart termostat.

Deviregs Smart termostat vil være det åbenlyse valg og jeg har tjekket med Danfoss, at jeg vil kunne genbruge føleren, som jeg godt kan frygte har sat sig fast. Dog har den en anden form end vores Devireg 230, så jeg kan ikke bare lige udskifte med den. https://store.danfoss.com/dk/da/search/?text=DEVIreg%E2%84%A2+Smart

Dvs. jeg er en smule doven....jeg orker ikke helt til at skulle bakse med ny indbygningsdåse osv. så derfor to spørgsmål:

1) Er der nogen som kender til en anden smart termostat, der vil kunne bruge samme føler, og som passer til den nuværende indbygningsdåse? (jeg tvivler på det findes desværre, kan ikke selv finde en).

2) Forudsat svaret på første spørgsmål er negativt, findes der en god og pæn måde at få Deviregs Smart termostat til at "passe" til den nuværende indbygningsdåse, så jeg ikke skal sætte en ny dåse i eller sætter et udvendigt underlag på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der er en chance for at du kan bruge 1,5 Modul ramme med tekst felt. ( der er ikke krav om at der skal skrives tekst )  
Men jeg kan ikke rigtig se om det er 1 M som den nye devireg passer på. ? tryk for LIN

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Danfoss har selv en såkaldt multiboks som tilbehør til smartreg. Jeg syntes at det ligner en eurodåse…. 
Hov, tak for svar de herrer! Troede slet ikke der var kommet nogen svar....men notifikationerne var røget i spam :-)

Tak for input, jeg kigger på det.
Hej igen

Hvordan endte det med at installere 1,5 modulrammen under den nye wifi termostat i stedet for devireg 230?
Kan du dele mere info og et billede?

På forhånd tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis