Hmm... hvad er der med de smør priser..

I Beirut koster en pakke 200 g. Lurpak smør, hvad der svarer til to US dollars. Ca. 14 kr.

Pakkerne er produceret i Holstebro. Ergo er der transportudgifter inkluderet.

I Rema 1000 - et såkaldt discountvarehus - er prisen i Danmark 33,00 kr.

I Beirut koster en pakke 200 g. Lurpak smør, hvad... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et sjovt input.   Giv hende en dyr gave, så smelter hun.. 
Seriøst, så er jeg ret overbevist om det er butikkerne herhjemme, der udnytter krisen og skruer priserne op. For i Sverige, koster Bregott (Arla’s svenske smørbare) kun hvad der svarer til ca. 18 danske kr. Og det til trods for at mælkeproducenterne nu får ca. 58% mere (grundet stigende foderpriser) for deres mælk. 
Ps. Detailhandlen forsøgte også for et par måneder siden "at snakke" prisen på konsum æg op.. til 6-7 kr./stk. men det havde man så ikke held med.   
"..det havde man så ikke held med" - eller næsten ikke held med.   

Jeg har selv høns, og igennem årene har jeg (hønsene) kunnet lave et æg til 1 kr. stk. alt incl. Nu koster det knap 1,5 kr. at lave et æg med de nye foderstofpriser.   
ktm skrev den 18-07-2022 14:27:54

Den grådige stat er den største slyngel i dette narreværk. Der bliver stjålet med arme og ben fra alle involverede led.
 Og de kristianforklarerøvsforklaringer vi får, er det rene fup. Men der er jo også mange gode formål at bruge de mange penge til.
Vi skal betale for nedslagtninger af mink, vi skal betale for den herlige kulturberigelse, vi skal betale for de gode krige rundt om i verden, som gavner os så meget, vi skal betale for politikernes livsnødvendige rejser og ophold rundt i verden på 1. klasse, så vi kan overleve.
Joh, der er sandelig mange gode livsnødvendige formål, så vi kan overleve.

“Den grådige stat”. Jamen det er jo dig og mig. Og alle de andre danskere 👍


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det du viser er Lurpak Light. Hvad koster det her i Danmark?
Din Beirut pris svarer vist til ca. 85,-/kg.
Aldi solgte Lurpak til lige over 93,-/kg sidste uge.
Almindelig løn i Libanon er ca 100.000,-/år mod 3-4 gange mere her i landet.
Om de har moms e.l. ved jeg ikke.
Er det en dyr, gennemsnitlig eller billig Beirutpris du bruger?
Bare for at sige at der jo er mange uoplyste variabler.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Frank Chr. skrev den 19-07-2022 19:02:57

"..det havde man så ikke held med" - eller næsten ikke held med.  

Jeg har selv høns, og igennem årene har jeg (hønsene) kunnet lave et æg til 1 kr. stk. alt incl. Nu koster det knap 1,5 kr. at lave et æg med de nye foderstofpriser.   

Er det inklusive hønsepasserløn, forrentning, afskrivning, ejendomsskat, revisorudgifter, dyrlægeudgifter, mærkningsomkostninger og alt det andet som kræves af en prof virksomhed?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 20-07-2022 00:15:22

Frank Chr. skrev den 19-07-2022 19:02:57

"..det havde man så ikke held med" - eller næsten ikke held med.  

Jeg har selv høns, og igennem årene har jeg (hønsene) kunnet lave et æg til 1 kr. stk. alt incl. Nu koster det knap 1,5 kr. at lave et æg med de nye foderstofpriser.   

Er det inklusive hønsepasserløn, forrentning, afskrivning, ejendomsskat, revisorudgifter, dyrlægeudgifter, mærkningsomkostninger og alt det andet som kræves af en prof virksomhed?

 Det er incl. div. drift inventar, ny-opdræt af hønniker, samt foderpriser (og energi incl. moms, som jeg ikke kan trække fra i regnskabet) der min. er 50% større end hos proff. hønserier.  

JohnLarsen skrev den 20-07-2022 00:11:15

Det du viser er Lurpak Light. Hvad koster det her i Danmark?
Din Beirut pris svarer vist til ca. 85,-/kg.
Aldi solgte Lurpak til lige over 93,-/kg sidste uge.
Almindelig løn i Libanon er ca 100.000,-/år mod 3-4 gange mere her i landet.
Om de har moms e.l. ved jeg ikke.
Er det en dyr, gennemsnitlig eller billig Beirutpris du bruger?
Bare for at sige at der jo er mange uoplyste variabler.

 Jeg viser saltet og usaltet Lurpak smør, ikke Lurpak let (light). 

Om Aldi har tilbud på smør, ændre jo ikke på normal(åger)priserne herhjemme.   ..fremstillingsprisen på Lurpak smør i DK. er jo den samme, uanset i hvilke dagligvarebutikker smørret ender.
Det jeg mener Frank, er at der er mange andre parametre end lige fremstillingsprisen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 20-07-2022 07:02:16

Det jeg mener Frank, er at der er mange andre parametre end lige fremstillingsprisen.

 Stadigvæk, der går ca. 16 liter mælk til at lave et kilo Lurpak smør - mælkeproducenten får pt. knap 4,50 kr./liter mælk (ca. 5 kr. for 1 liter økomælk).    

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis