Hvad er dette dæksel som jeg er stødt på i mit skel

Hejsa

jeg har et hegn, som jeg skulle udvide længden på med 5 meter, som er placeret i skellet ud til vores privatvej. Jeg har nogle granitkantsten som skal placeres, men ved første spadestik støder jeg på noget metal jeg graver lidt fri med teksten V På (se billede. Min nabo 5-7 meter længere nede af stien bor i kvaterets gamle vaskeri, så jeg tænkte på om det kunne være noget gammel stikrør med vand til det. Er der nogen der kan hjælpe, hvad jeg skal gøre, og evt fjerne det.

på forhånd tak vh Rene
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke et "V"?
Så er det vand ind, til dig eller en af dine naboer.
Jeg mener vandværker er ansvarlig for ledning indtil skel derefter er det dig. Derfor er der en stophane i skel

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tag fat i vandværket pg spørg dem om det stadig er i brug.

Søren O
Der skal være en stophane i skel eller fortov til hver matrikel.
Du viser et billede af et rør som går ind til dig, men det rør skal jo kunne afbrydes et eller andet sted, da du kun ejer røret ud til vej, mens røret derefter er vandværkets, og de skal kunne kobles fra hinaden.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jeg har lige stukket en træliste ned, og møder kun noget mudder cirke 110 cm nede, måske i et tværgående rør.
Stratocaster skrev den 07-07-2022 18:18:12

Jeg har lige stukket en træliste ned, og møder kun noget mudder cirke 110 cm nede, måske i et tværgående rør.

 Pas nu på, det er sikkert din egen afspæring til vand, spørg dig selv, hvis du skal have skiftet din hovedhane inde i bryggers, hvor vil du så afspærre vandet til den?

Pizzabager…….nå så må jeg lige igang med et matrikelkort :) . Det allerførste billede viser vores sti/privatvej, hvor jeg ved at vores vand til matrikel 20b går ind (se sidste billede).

Se vedlagte matrikelkort (20b) hvor jeg med blå har tegnet en blå pil, som er identisk med det sidste billede jeg har sat op, hvor vores vand går ind. Den røde prik er V dæksel. Det V dæksel jeg nu har fundet ligger 10 meter fra dette sted. Desuden skal osse nævnes, at vi lige har fjernet en gammel hæk, netop der hvor V dæksel er fundet.
Nå - lige for at følge op på min tråd. Jeg snakkede med Trefor vand, og fortalte min historie, der sagde at jeg selv kunne checke hvor min stophane ligger på trefor.dk/stophane og som jeg selv er inde på, så er der en stophane, hvor jeg har tegnet mit matrikelkort med blå pil.

Det dæksel jeg er stødt på, kan være et levn, og blev bedt om at kontakte en vvs’er der ville kunne fortælle mig om jeg kan fjerne det. Se billede fra stophane websitet ( jeg bor i 2b)
Hvis det er et ældre villakvarter, kan vandforsyningen gå på de underligste måder, dækslet du har fundet kunne være forsyningen til et af husene på den anden side af vejen, hvis hovedledningen går i "din" side, det kan også være til at lukke for hovedledningen, der sidder ofte ventiler til det.
Prøv at kontakte vandværket, de burde jo vide det...

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis