Hvad er dette dæksel som jeg er stødt på i mit skel

Hejsa

jeg har et hegn, som jeg skulle udvide længden på med 5 meter, som er placeret i skellet ud til vores privatvej. Jeg har nogle granitkantsten som skal placeres, men ved første spadestik støder jeg på noget metal jeg graver lidt fri med teksten V På (se billede. Min nabo 5-7 meter længere nede af stien bor i kvaterets gamle vaskeri, så jeg tænkte på om det kunne være noget gammel stikrør med vand til det. Er der nogen der kan hjælpe, hvad jeg skal gøre, og evt fjerne det.

på forhånd tak vh Rene
Hejsa jeg har et hegn, som jeg skulle udvide... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når Trefor (vandværket) siger at det ikke er deres stophane, ville jeg blot sløjfe den, og komme videre. Der er vel intet tinglyst på matriklen om vandledninger?

Søren O
Stratocaster skrev den 08-07-2022 10:23:03

Pizzabager…….nå så må jeg lige igang med et matrikelkort :) . Det allerførste billede viser vores sti/privatvej, hvor jeg ved at vores vand til matrikel 20b går ind (se sidste billede).

Se vedlagte matrikelkort (20b) hvor jeg med blå har tegnet en blå pil, som er identisk med det sidste billede jeg har sat op, hvor vores vand går ind. Den røde prik er V dæksel. Det V dæksel jeg nu har fundet ligger 10 meter fra dette sted. Desuden skal osse nævnes, at vi lige har fjernet en gammel hæk, netop der hvor V dæksel er fundet.

 Da jeg skulle grave fiberledning ned for 10 år siden, kom der en ud fra da daværende fiberselskab og satte en pæl i skel som viste hvor kabelet inde fra væggen skulle ende, for der var fiberforbindelsen i vejen.. jeg gravede kablet ned, og et par dage senere kom den kærer fibermand som skulle forbinde det til nettet. jeg var ikke hjemme mens han gravede, men da jeg kom hjem kunne jeg se han har fjernet fliser på fortorvet, ca 7 meter fra det sted han markerede, så fibertilslutningen lå åbenbart ikke lige hvor han regnede med.. Ofte er deres kort ikke særligt præcise :)

men som en anden skriver det behøver ikke være din stophane, det kan være en andens, Og hvis det ikke er din, Hvor er din stophane så henne?, den dag du får en læk på din hovedhane, så får du travlt med at finde den.. 
Hvor er din vandmåler placeret, har du den i en brønd udenfor?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis