Utæthed ved udsugning fladt tag

Vi har et hus med fladt buildup tag og for et par måneder siden opdagede jeg der kom vand ind ved udsugning i badeværelse når/efter regn (ikke små regn, men når det regnede en del). Billedet nedenfor viser udsugning. Det skal siges at det med den hænger sådan så det allerede ud da jeg opdagede det der for et par måneder siden - så problemet må jo have været der i længere tid. Jeg tjekkede oppe på tager og omkring udsugnings "tårnet" var der sprækker. Det hjalp en nabo mig med at tætne med et eller andet flydende tagpap. Dog er der efterfølgende kommer lidt vand ind ved et par større nedbørsmængder. Vandet kommer ikke nødvendigvis mens det regner, men måske først dagen efter - dengang jeg opdagede det var det da jeg skulle på toilet om aftenen - jeg hørte et lille skvulp deroppefra og da jeg så fik kigget dryppede det en smule. Så det virker som om vandet først samler sig et sted inden det skvulper ned. Det er svært at få tjekket ved selve udsugningen/oppe under, da den sideer over sådan en badekabine. 

Da vi i forvejen har været interesseret i at sælge huset, vil jeg sætte gang i det indenfor få måneder, så jeg vil ikke gøre noget ved problemet, da en eventuel udbedring nok aldrig ville kunne tjenes hjem på en højere salgspris (mange af min type rækkehuse i området har fået tag med hældning, så en eventuel ny køber vil muligvis være ligeglad med en skade, da de alligevel helt vil udskifte taget.

Så efter en længere forklaring er mit spørgsmål/undren om man logisk kan tænke sig til hvad der kan være galt. Taget blev renoveret i 2004, så det er gammelt, men jo ikke SÅ gammelt, så mit bedste bud er at vandet trænger ind ved udsugningshætten der stikker op fra taget. Men det med at den ene gang jeg rent faktisk så vand komme ind, kom det først som et lille skvulp - kan det måske være det kan samle sig et sted ned langs det rør udsugningen er i og så pludselig "frigives"?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Garage tagpap, kondens?
    Lav-Hus (3 svar)
  2. Fladt tag, problem ?
    Lav-Hus (3 svar)
  3. Hvad er pænest
    Over hækken (2 svar)
  4. Vand på fladt tag
    Lav-Hus (2 svar)
  5. vedr tag
    Lav-Hus (1 svar)
  6. Udluftning I badeværelse
    Lav-Hus (1 svar)
  7. frithængene emhætte
    Lav-Hus (3 svar)
  8. Vindkryds i tagkonst.
    Lav-Hus (6 svar)
  9. Drypper fra loftet på solskinsdag
    Lav-Hus (12 svar)
  10. Vindkryds
    Lav-Hus (2 svar)

Populært lige nu

1. Pool udstyr
    Værktøj og maskiner (læst 193 gange)
  2. afløbsslange til vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (læst 201 gange)
  3. Hjælp til anden toiletskål!!
    Lav-Hus (læst 176 gange)
  4. Professional hjælp til NMEA2000
    Lav-Båd (læst 224 gange)
  5. Må en faldstamme godt stå i spænd?
    Lav-Hus (læst 423 gange)
  6. Pizzaovn fra 400V til 230V
    Hårde hvidevarer (læst 1738 gange)
  7. Bremse opstigende fugt i sokkel med Kiesol?
    Lav-Hus (læst 230 gange)
  8. Anbefal firma til opførelse af nybyg træhus i midtjylland (arkitekttegnet)
    Lav-Hus (læst 203 gange)
  9. plænerens - større mægnde
    Lav-Have (læst 18284 gange)
  10. Luft skifte på loft
    Lav-Hus (læst 233 gange)
Foreslået video

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis