Puch Maxi k 1985 går ud når choker slippes

Jeg  har en Puch Maxi som jeg/ konen,, købte i 2005, men den har kun kørt ganske lidt indtil 2006, hvorefter den bare har været opbevaret tørt og overdækket.Jeg har .startet den ganske få gange i løbet af de mange år. Nu har jeg prøvet at starte igen og den starter også efter 3 - 4 forsøg  når chokeren er trukket. Jeg kan også give den gas, når chokeren er trukket, men så snart jeg slipper chokeren, så går den i stå. Jeg har tømt benzintanken og kommet ny benzin med 2%  olie på. Jeg har skiftet benzinhanen til en ny, da den gamle ikke virkede når den stod på R. Tændrøret ser fint ud. Luftfilter er der gennemgang i.
Jeg har også forsøgt at rense kaburatoren, men det har ikke ændret noget. Svømmer nålen i kaburatorn sidder i hak nr. 3 fra oven, men er det rigtigt?  Hvad er årsagen til at den kun kan kører når chokeren er trukket?

Med venlig hilsen







GBN
Jeg  har en Puch Maxi som jeg/ konen,, købte i... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg har overnattende gæster de næste 5-6 dage, må jeg vente lidt med at undersøge det I foreslår. Men tak for hjælpen, jeg vender tilbage.

Med venlig hilsen







GBN
Nu har jeg prøvet at pille udstødningen af, men det var ikke årsagen til at den ikke ville kører uden choker.
Jeg har tømt benzintanken og der var skidt i, så jeg har også demonteret benzinhanen og det ene filter det yderste var væk og pakningen ved gevindet var dårligt/ i stykker så jeg har bestilt endnu en ny benzinhane.
Men nu har jeg skyllet igennem med rent sprit, og det var ræverødt, da det kom ud igen, prøv at se:
Så der må vel være meget rust i tanken. Hvordan får jeg alt rusten ud.
Kan jeg skylde igennem med benzin sprit eller bare vand. 
Tanken skal vel fyldes helt op?
Kan jeg genbruge sprit eller benzin til at skylle med, hvis jeg lader det løbe igennem et kaffefilter?
 

Med venlig hilsen







GBN
Okay det ser ud til at du har fundet svaret på dine problemer,   
Der burte ikke være noget i vejen for at bruge det til at skylle igennem med igen, dog ville jeg nok lige smide det igennem evt. et kaffefilter først.
Jeg har på et tidspunkt set at der fås noget tank forsegler/beskyttelse, men hvad og hvor kan jeg ikke huske, der mmå google være din ven   

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
ok tak, men kan jeg skylde igennem med vand og til sidst afslutte med rent sprit eller benzin? 

Med venlig hilsen







GBN
Annonce
Du kan sagtens skylle igennem med vand og afslutte med benzin eller sprit. Og så ny benzinhane.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Nu har jeg skyllet tanken grundigt igennem flere gange, men kun brugt sprit.
Sidste skyld brugte jeg 2 liter helt nyt sprit og uden benzinhane monteret.
Og spritten var fuldstændig klart og ingen grums, da det kom ud i bunden, så det kunne sagtens bruges igen.
Jeg pustede også med trykluft mens knallerten næsten lå helt ned, for at få resten ud, men resterne var også helt klare uden grums.
Jeg skildte karburatoren og rense dysser filter mv. og så monterede en ny benzinhane.
Herefter hælder jeg 2 x 500 ml benzin og 20 ml olie på tanken.
Så prøver jeg at starte, og den går ret hurtigt i gang uden at bruge choker.
Men så snart jeg prøve på at give gas, så går den i stå. Den går også i stå hvis jeg giver choker.
Den går fint og starte fint, men så snart jeg drejer gashåndtaget eller giver choker, så går den i stå. øv øv 
Jeg har tjekket tændrøret og elektrodeafstanden er ca. 0,4-0,5 men det så lidt sort ud. Jeg har prøvet at rense det og også efterset om den kom gnist.  Der komme gnist på tændrøret men rensning har ikke hjulpet.
Hvad kan der nu være galt?  se tændrør:

 

Med venlig hilsen







GBN
nu kan det så være det helt omvendte, nemlig at den får for meget benzin, så prøv eft at sænk nålen et hak igen.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Nålen er kun mellemgas, har intet med fuldgas at gøre, der er det hoveddysen i karburatoren der giver mængden, er ret sikker på at hoveddysen er stoppet, eller at tændrøret skal skiftes, der skal være en helt klar blå gnist.
Start med nyt tændrør så kan du rense hoveddyse bagefter

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Jeg prøver først at bestille et nyt tændrør.  
Der er flere slags dysser. Hoved dyse er det den som består af dysserør med O-ring hvor der nederst er skruet en 4 mm dyse på str. 54 på. Jeg kunne se hele vejen igennem begge dele da jeg rensede karburatoren. Tomgangsdysen har 2 x tværgående huller hvor der var gennemgang fra top til de tværgående huller. Men ned fra var der ikke gennemgang op til tophullet eller de tværgående huller. Skal der være det?  Så er der en luftskrue med O-ring og en tomgangsskrue, men hvordan skal de justeres?
Så er der en svømmernål som vel regulerer benzin mængden?

Med venlig hilsen







GBN
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis