Installation of LK Fuga svagstrømskontakt med LED

Jeg har anskaffet en svagstrømskontakt med LED for at kunne se om en kontakt er tændt. 
Vejledningen der medfølger (også linket fra siden ovenfor) er ... meget lidt anvendelig. "Sådan skiller du kontakten ad, resten finder du nok ud af!".

Jeg kan godt få kontakten til at tænde og slukke, bare ved at sætte ledningerne som de plejede at sidde, men hvordan hulen får man LED'en til at lyse når der er tændt?

Jeg er ret sikker på *hvor* man skal sætte en ledning fast (vedhæftet billede af den gamle kontakt har diode-symboler i nederste venstre hjørne, den nye har også skruer der), men hvordan skal det forbindes, og til hvad?

Svagstrømskontaktnybegynder!
/L

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj
jenshøj
3163 4800
Går ud fra du har en IHC styring, som den gamle er koblet til?
I så fald skal du forbinde lysdioden til et 24V output på styringen og programmere den så den tænder output, når du ønsker det.
Et lidt vagt svar, men det er svært at komme det nærmere ud fra de oplysninger du giver.
Lasse R.H. Nielsen
Lasse R.H. Nielsen Trådstarter
14 8380
Så jeg skal bruge en af de andre ledninger, ført tilbage til relæet i teknikskabet, og få signalet derfra. Det giver mening.

Den måde de siger at "lysdioden kan tilsluttes som ledelyslampe eller kontrollampe" fik mig til at tro at det var kontakten selv der bestemte det. Hvis det bare er et signal på en separat ledning, så kan man også få den til at lyse fuldstændigt uafhængigt af hvad man gør ved kontakten (ikke at der er en god grund til det, men muligheden!)

Tak!
jenshøj
jenshøj
3163 4800
Ja, den er "dum", så noget andet skal fortælle hvornår den skal lyse.
På samme måde giver trykket også bare information til styringen om at der skal ske noget. Trykket ved ikke selv om der er tændt eller slukket. (også derfor det hedder et svagstrømstryk og ikke en svagstrømsafbryder)
Annonce
ev elmand
ev elmand
21713 7480
Hvis styrestrøm ved tavlen er 24 v så kan du tage tilbagemeldings ledning fra spole spænding på relæet. Så får du lys i kontrollampe når der er tændt. 
Hvis det er en lampe lige over kontakten så kan man måske argumentere med at du bare kan kigge op, men det kan jo også være lys på loftet, en pumpe eller noget andet ikek synlig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Lasse R.H. Nielsen
Lasse R.H. Nielsen Trådstarter
14 8380
Det giver alt sammen mening. Der er ekstra ledninger til kontakten, så det er bare et spørgsmål om at sætte dem på i den anden ende. Nu må vis se hvornår jeg samler mod til at skille relæ-tavlen ad :)

Tak allesammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Hæve bundrem på gitterspær
    Lav-Hus (læst 213 gange)
  2. Gammelt kolonihavehus - gulv
    Lav-Hus (læst 238 gange)
  3. Trægulv oven på fliser til isoleret skur
    Lav-Hus (læst 346 gange)
  4. Tilslutte gennemgangsafbryder
    Belysning (læst 163 gange)
  5. Skal man bare skifte hele det Ifø Cera Toilet, når intet hjælper?
    Lav-Hus (læst 215 gange)
  6. Stærke strips eller alternativ
    Værktøj og maskiner (læst 231 gange)
  7. Belægning i gårdsplads og vej
    Belægning, udsmykning og blomster (læst 165 gange)
  8. Hvordan fjerner man humlebier ?
    Lav-Have (læst 85364 gange)
  9. Anbefal firma til opførelse af nybyg træhus i midtjylland (arkitekttegnet)
    Lav-Hus (læst 210 gange)
  10. plænerens - større mægnde
    Lav-Have (læst 18357 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis