Installation of LK Fuga svagstrømskontakt med LED

Jeg har anskaffet en svagstrømskontakt med LED for at kunne se om en kontakt er tændt. 
Vejledningen der medfølger (også linket fra siden ovenfor) er ... meget lidt anvendelig. "Sådan skiller du kontakten ad, resten finder du nok ud af!".

Jeg kan godt få kontakten til at tænde og slukke, bare ved at sætte ledningerne som de plejede at sidde, men hvordan hulen får man LED'en til at lyse når der er tændt?

Jeg er ret sikker på *hvor* man skal sætte en ledning fast (vedhæftet billede af den gamle kontakt har diode-symboler i nederste venstre hjørne, den nye har også skruer der), men hvordan skal det forbindes, og til hvad?

Svagstrømskontaktnybegynder!
/L

Jeg har anskaffet en  svagstrømskontakt med LED... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Svagstrøms tryk kan bruges til meget andet end det du nævner. Det kunne være flere kiprelæer så der kunne tændes flere lamper fra samme sted sted med med hver sin knap. 
Du kan have svagstrøms tryk ved hver dør i en gang, som så tænder lampe 1. på på øverste højre ÆH på alle tryk lampe 2 på øverste venstre ØV på lampe 2 osv. 
Vil du tænde med den ene knap og slukke med den anden, så skal du bruge 2 almindelige relæer. Den ene ( relæ 1 )  med 2 kontakt sæt. 
Kontaktsæt 1 sidder så parallel over tryk ØH med en slutte funktion, og med forbindelse ( via bryde funktion i relæ 2 som forklares senere ) til spole på relæ 1 på den måde tænder relæ 1 og selv om du slipper tryk så forbliver relæ 1 tændt. Lyset kan så gå over det andet kontaktsæt i relæ 1.
Så kan tryk ØV tænde relæ 2 som så lukker op for på sin bryde kontakt og derved slukker relæ 1 og lyset slukker.
Det er den helt almindelige måde at tænde f.eks. motorer på med relæ betjent motorværn, nødstop kredse osv. 
Men den simple ved lysinstallation er stadig kiprelæ med 1 tryk til at tænde og slukek med., 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis