Skorstensinddækning utæt

Hej folkens

Nogen der ved, hvilket prisleje en ny skorstensinddækning ligger i, hvis man skal have en blikkenslager til at lave det? (Se fotos). Stedet er Juelsminde-halvøen i midt/øst Jylland. 

Det skal hverken laves i kobber eller guld, men bare billigste materialer muligt. 

Alternativt, er det noget man kan gøre selv, findes fx en gør det selv løsning? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se den her tråd ​link​​​

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas` løsning med at klæbe noget nyt udenpå er noget klamp, og bør kun anvendes som en midlertidig løsning.

Hvis bliktuden er for dyr, er nedenstående kit forholdsvis let at montere.
https://lavpristrae.dk/skorstensinddaekning/1152-skorstensinddaekning-sort-pakke.html

Selvbygger med stort S. 
Allerførst skal du sikre at det er inddækning der er utæt. Det ser umiddelbart ret fint ud. Ligger der mos og blade på oversiden af inddækning så kan det spære for vandet så i stedet løber ind. 
Jeg havde igennem flere år problemer med vand ned igennem skorsten. Der blev kigget, fuget og bandet m.m. over inddækning.
Så kom jeg til at tale med en ældre murer om problemet. Tilfældigvis havde han selv lavet skorstene 20-25 år tidligere.
" Vi brugte top plader til skorstene støbt med leca beton. De var lette at bære op, men vi fandt senere ud af cementlaget på toppen var meget tyndt og det opløstes af svovl osv. fra oliefyr. Så bliver toppladen lige som en si og alt vandet der rammer løber ned igennem stenene"
Med den oplysning kiggede jeg på toppen og den var ganske rigtig stort set rå leca øverst. Jeg smurt et lag fliselim på toppen og det blev tæt i mange år. til jeg lavede en ny og pænere skorsten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis