Den ultimative rottefælde..

Som overskriften antyder - hvordan ville I lave den ultimative rottefælde? Selv går jeg med en ide meget lig ligesom når man fanger fx. vildsvin, men med en bevægelsescensor https://www.batteribyen.dk/pir-bevaegelsessensor-4-8?fbclid=IwAR3-5FANjZl9i1v8_Nrr7eknHI7taBqKBA8Iu0J1lHIdXXmq1oIxtmrKZ7M der aut. udløser og lukker fælden af, når rotten først er lokket under eller indenfor. https://www.youtube.com/watch?v=T4oNA8ViuwI&t=14s .  
Som overskriften antyder - hvordan ville I lave... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 13-06-2022 22:28:22

Med andre ord - du er allerede en haj med en harpun.   

 ..jeg har faktisk aldrig prøvet at skyde med harpun, men det er vel ikke så meget anderledes end bue og pil tænker jeg. 

  
Nu er det vel ikke mest fornøjelsen ved at slå dem ihjel du efterlyser. Så kunne du jo lave en lille rotte farm og slagte dem der kommer i overskud.  
Den viste fælde kan jo placeres over en beholder som kadavere falder ned i. 
Det må da være mest tilfreds stillende at de bliver fanget automatisk end den anden metode med ekstra bøvl bagefter.
Det må da blive lidt kedelig efter de første 50 - 100 killings. 
Den omtalte kloak type er meget almindelig og bruges af mange kommuner. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-06-2022 23:18:19

Nu er det vel ikke mest fornøjelsen ved at slå dem ihjel du efterlyser. Så kunne du jo lave en lille rotte farm og slagte dem der kommer i overskud.  
Den viste fælde kan jo placeres over en beholder som kadavere falder ned i. 
Det må da være mest tilfreds stillende at de bliver fanget automatisk end den anden metode med ekstra bøvl bagefter.
Det må da blive lidt kedelig efter de første 50 - 100 killings. 
Den omtalte kloak type er meget almindelig og bruges af mange kommuner. 

 Hmm.. hvis du absolut vil misforstå det skrevne.. 

 De viste fælder er stort set uanvendelige i det fri. 
Har du mulighed for at indrette foderpladsen anderledes så adgang for rotter besværliggøres tror jeg er mere gangbar end fælder. Alternativt at arbejde videre fra de automatiske fælder der har vist sig at være mest effektive.

En anden mulighed er at tiltrække ugler. Selv en kunstig ugle har stor effekt har jeg opdaget.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Uha.. ugler og fasanopdræt er no go..   ..og med hensyn fodringssystemer, er det ikke sådan ligetil at ændre - men prøv selv at at google (billeder af) fasanopdræt og fasanudsætning (fx. engelske volierer), så vil man forstå hvorfor.    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis