Den ultimative rottefælde..

Som overskriften antyder - hvordan ville I lave den ultimative rottefælde? Selv går jeg med en ide meget lig ligesom når man fanger fx. vildsvin, men med en bevægelsescensor https://www.batteribyen.dk/pir-bevaegelsessensor-4-8?fbclid=IwAR3-5FANjZl9i1v8_Nrr7eknHI7taBqKBA8Iu0J1lHIdXXmq1oIxtmrKZ7M der aut. udløser og lukker fælden af, når rotten først er lokket under eller indenfor. https://www.youtube.com/watch?v=T4oNA8ViuwI&t=14s .  
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det behøver du ikke bekymrer dig om Frank. Du har allerede den ultimative rotteterminator - din nye stationsforstander.   

Giv den lidt tid så skal den nok komme i omdrejninger.   

Hvor der handles spildes der. Min nye inspektør pillede forleden motoren ud af en dum kat der forvildede sig ind på dens territorie.   

Her ligger den og feder den efter herlig dag   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jo det er jeg som ikke i tvivl om vapsen nok skal få lært - men det dur ikke i et opdræt eller på en udsætningsplads (fuglene vil gå i panik, så snart de ser hund). Så det kunne være skønt om man effektivt kunne få decimeret rottebestanden automatisk, uden man tidlig og silde skal bruge tid på at stå på lur med luftgevær - det er jo trods alt ret begrænset hvor mange rotter man kan nå og tage i f.eks. traditionelle smækfælder.     
Den automatiske rottefælde er jo i handlen, men kender ikke prisen.
Vi havde et par stykker på mit tidligere arbejde, og de virker skal bare stå på stedet et stykke tid, de fanger ofte ikke noget når de lige er stillet op.
L I N K


Vi prøver igen, i morgen --
Jens, at der en gang i mellem går en rotte i den slags fælder - det er jo ikke noget der batter.   ..jeg tænker "massefangst" eller i det mindste flere af gangen, f.eks. lokket til med foder - og når rotterne er i fuld gang med at æde, lukker fælden sig om dem med et snuptag. 
De nævnte steder er der jo normalt ikke bare tale om få rotter, faktisk skal de nogle gange tælles i snesevis eller mere ved nattetide.

Ps. Kan man få eller lave en bevægelsescensor der først aktivere en mekaniske, når den har set bevægelse x-antal gange inden for f.eks. 5-10 min. Forstået på den måde, at når der er tilpas mange rotter samlet et sted først da udløses fælden?
Men igen - hvordan ville I selv selv lave den ultimative rottefælde?  For husk på det er de store gamle rotter der reelt er den største udfordring - det kan tage meget lang tid førend de går i de fælder der er på markedet. 

Tænk sig hvis man aut. f.eks. kunne skyde rotter med sådan en impulsvander her (med bevægelsescensor) men ladet med "andet ammunition" end lige vand når der skal jages katte væk fra ens køkkenhave.    
Annonce
Jeg så for nogle år siden lidt af det du efterlyser. Fælden blev monteret i kloakken. Når rotten passerede, udløste en sensor en række skarpe nåle der spiddede rotten

Efter et øjeblik trak en motor nålene tilbage - klar til aktion igen. Vandet i kloakken skyllede kadaveret væk.

Forholdende i en kloak og det åbne land er vidt forskellige, men kan du løse den hurdle er jeg sikker på du er sikret en behagelig indkomst fremover.   

Om fælden tager bæsterne enkeltvis eller i bundter spiller vel ikke den store rolle - det overlader du til robotten der hverken kræver overtidsbetaling eller hvilepauser. 

Den egentlige udfordring bliver at fjerne kadaverne automatisk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kunne nu være mest fedt med en slags "fangstfold" omkring foderpladserne - så kunne man i ro og mag pløkke dem en efter en, eller hvis man er lidt overmodig, hop ind til dem bevæbnet med en skarpsleben spade.   https://www.youtube.com/shorts/ROiq5UgqH8A .

Kadaverne kan bare smides ud til glenter eller rævene. 
Hvis du er en haj med en harpun kan en skarp spade nok bruges.

... det er jeg ikke, og har større held med at klaske dem med en skovl efter inspektøren har beskadiget det høje gear.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har efterhånden fældet en hel del rotter med spademetoden, men det kræver de er inde i en lukket bygning uden flugtmuligheder.   
Med andre ord - du er allerede en haj med en harpun.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis