Icopal selvklæber tagpap (2-lags)

Hejsa

Jeg skal have lagt noget Icopal selvklæbende tagpap, med base og top, på min garage. Men jeg er lidt i tvivl om hvilken retning det skal lægges, og om de skal lægge hver sin retning. Faldet er 1:40, og der kommer tagfod ned til tagrende.
Skal banerne ligge på langs eller tværs af tagrenden?

Icopals montageguide er ikke rigtigt til hjælp. Jeg monterer trekantslister op ad stern, og så tænker jeg, at både base og top skal ligges helt op til stern. Disse bliver så sømmet fast og med sternkapsel på toppen monteret med alusøm med skive. Der er vel ikke behov for tagklæber imellem stern og base/top så?

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Azkaban
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge lag lægges forskudt for hinanden så banerne følger faldretningen ned mod tagrenden hvis du lægger dem på tværs bliver der er en lille kant hvor vand ikke kan undslippe.

Angående detaljer så er der adskillige  film om montage på yt, derudover så har phønix en lidt mere udspecificeret guide. Hvis du kan få det tæt nok til at følge træet uden det bukker ud kan du godt føre underpap med op til topkant, klæber bør ikke være nødvendig.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 06-06-2022 19:26:57

Begge lag lægges forskudt for hinanden så banerne følger faldretningen ned mod tagrenden hvis du lægger dem på tværs bliver der er en lille kant hvor vand ikke kan undslippe.

Angående detaljer så er der adskillige  film om montage på yt, derudover så har phønix en lidt mere udspecificeret guide. Hvis du kan få det tæt nok til at følge træet uden det bukker ud kan du godt føre underpap med op til topkant, klæber bør ikke være nødvendig.

/BOFH 

Tak for svaret :)

Taget er 8,4m x 4,75m (tagrenden sidder ved de 4,75m). Da top pappet er 5m langt, vil der så komme en masse samlinger, hvis man ligger dem i faldretningen. Vil dette ikke give det samme, som hvis man lagde dem på tværs af tagrenden?
azkaban skrev den 08-06-2022 21:17:49

Tak for svaret :)

Taget er 8,4m x 4,75m (tagrenden sidder ved de 4,75m). Da top pappet er 5m langt, vil der så komme en masse samlinger, hvis man ligger dem i faldretningen. Vil dette ikke give det samme, som hvis man lagde dem på tværs af tagrenden?

Korrekt at lidt bliver holdt tilbage indenfor pågældende bane, men trods alt bedre end det samme sker i hele tagets bredde for hver meter i faldretningen.

Alternativt indkøbe baner der er lange nok til tagets længde.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis