Lyd fra toilet i nybyg.

Hej. Har et problem med støj fra toilettet i et helt nybygget hus og vil høre om der er noget at gøre ved det?
Når man tisser eller hælder vand i toilettet bevæger lyden sig i væggene så man kan høre det i hele huset. 
Det er væghængt toilet som er monteret i gasbeton væg ydre væg og cisterne og afløb er mellem gasbeton og mursten væg.

Tak for hjælpen.
Hej. Har et problem med støj fra toilettet i et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay tror jeg tager en snak med byggefirmaet inden jeg begynder på noget selv. For hvis der er stille kan man høre man hælder vand i toilettet i modsat ende av huset hvor der ikke er afløb. 
Tak for hjælpen alle.
Hej Aggee

Lyder som en fornuftig ide at tage en snak med byggefirmaet.

Ikke at Kloak er et område jeg meget om.
Men der er regaler for kloak systems omkring lyd.
I hvert fald vedflere etagers ejendomme.. der er flere måde at reducer lyd i et kloaksystem,
med valg af materialerne. måde systemt opbygget på. vedhæftning / isolering OSV.
Men de specifikke regler omkring på dette område vil variere fra ejendomme type..

At reducer lyden i et eksisterende kloaksystem. vil kræve at man skal til kloak.
så skal der fjernes bygnings før en udbredning kan finde sted.

Jeg vil tro hvis du kontakter det firma der har bygget huset, vil de sige til dig at alt er som det være, og at de har overholdt de regler der nu en gang er på dette område..
også selv om de skulle sende en mand ud. vil du ikke få noget ud af det er det tr
-----------------------
Min erfaring er hvis man har tvivl om et firma har lavet tingen rigtig. lavet tingene efter lov og regler. så skal man have fat i virksomheder der ikke har noget i klemme

så skal du have fat i en byggesagkyndig.. og så skal lyd forholde måles inden, det kan betale sig at kontakte byggefirmaet.

En byggesagkyndig koster selvfølgelige penge. men det koster ikke at ringe og spørge om der er hold i det. eller om de kan henvise dig til et reglementet på dette område..
Så hvis ringe og sige I følge paregraft "X" stykke "X" så skal lydforhold være ?

de her ting synds jeg du skal have styr på inden du kontakter byggefirmaet.
hvis du skal have en forhåbning omkring forbedring.
Men der er jo kun en realitet hvis regler ikke er overholdt


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis