Lyd fra toilet i nybyg.

Hej. Har et problem med støj fra toilettet i et helt nybygget hus og vil høre om der er noget at gøre ved det?
Når man tisser eller hælder vand i toilettet bevæger lyden sig i væggene så man kan høre det i hele huset. 
Det er væghængt toilet som er monteret i gasbeton væg ydre væg og cisterne og afløb er mellem gasbeton og mursten væg.

Tak for hjælpen.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er toilettet monteret direkte på gasbetonvæggen? Har du ikke et par billeder?

fase
Mit umiddelbare gær er, at fordi toilettet er gjort fast direkte på muren, så transmitteres lyden gennem væggen. At fjerne støjen vil sikkert kræve, at der sættes et indbygningsstativ ind i et hul i væggen, som bagefter dækkes så det ikke er synligt. Det er jo en flot installation, du har (fået)lavet.

fase
Tak for det, syntes også selv de har gjort er fint stykke håndværk der ude. 
Så du tænker er bygge en ny kasse i træ og gips eller åbne op og så ændre det inde bag ved det som er der nu?
Der er allerede et stativ inde i væggen. Jeg har lige fået det lavet her hos os. Indbygningscisternen kommer som et færdigt stativ med vandtank, holder til afløbsrøret, hul til trykpladen mv.. Den sættes ind i hullet i væggen og fastgøres på bagmuren. Derefter lukker man til f.eks. med en gasbeton-plade, så det bliver plant med resten af væggen.

En tanke: Er du helt sikker på, at lyden transmitteres igennem væggen og ikke via kloakrørene under huset og til de andre rum med afløb i huset? Jeg tvivler lidt på væggen, da den jo er isoleret og af et forholdsvist tungt materiale, der ikke transmittere lyd så godt. Det var noget andet, hvis du havde hule gipsvægge.

Mvh. AllanE
Annonce
PS: Og ja, det er flot fuget. VVS'eren fugede slet ikke her...så jeg må prøve om jeg kan lave det lige så godt som dit   

Mvh. AllanE
Fugningen er en pakning, som hører til det væghængte toilet. Det er jo i almindelighed svært at bedømme lyde ud fra beskrivelser, og lydopfattelser er tit individuelle.

fase
Kan også godt være lyden flytter sige den vej. Men når det bliver et størrer arbejde at skulle prøve at fjerne lyden, kan jeg fint leve med den. Tænkte det kunne være det var noget mindre med en pakning man kunne montere bag toilettet. 
Men er sjovt at lige nøjagtig den lyd flytter sig så meget gennem huset. 
Tak AllanE det klare du sikkert rigtig fint, god arbejdslyst.
Man kan få et lydisoleringssæt til brug ved montage af væghængte toiletter. Det består af en skumplade samt gummiforinger til at anbringe rundt om boltene.

Mvh

Bo
Der må være en fejl i tilslutningen.. lyden må IKKE vandre
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis