grønt affald i trailer, presenning

Hej alle, 
Fylder grønt affald fra haven direkte i trailer, men har ikke et sted med overdække at have den stående - så jeg har presenning over den, når jeg ikke er i gang. 

burde det være et problem? presenning sidder ret godt, men det kan vel sagtens tørre fint inde i traileren selv med presenning på, eller hvad? 

Det er en relativ ok trailer fra stema, hverken ny eller gammel, men med en relativ ny bundplade, som jeg gerne vil passe på. tænker, at det jeg for alt i verden skal undgå er grønt affald der får lov til at blive liggende i længere tid VÅDT nede i traileren. 

er der nogen gode haveråd til sådan et scenarie her - er jeg nogenlunde på rettet vej og det er fint at have en trailer med grønt affald liggende i trailer i perioder og så have presenning på? 




11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville IKKE gøre det.
Det er minimalt hvad det tørrer, og er det saftigt grønt affald, så bliver det ikke særlig lækkert, når det komposterer.
Jeg ville ikke udlåne min trailer til det.
Hej og mange tak for de hurtige svar - jo mere jeg tænker over det, jo mere giver det mening. 

Der var nok også en grund til at jeg skrev her - det føltes ikke helt rigtig, og jeg synes jeg stod og var tilpas i tvivl til at skrive herinde. 

Ny taktik må være at lave et sted i haven hvor det kan få lov til at ligge - og så kører det væk en gang imellem. Nok bedst det grønne stads ikke får lov til at ligge og hygge sig i varmen. 
Det allerbedste er at lade det ligge i en bunke, eventuelt i en beholder. Så komposter det og næste år kan du sprede det ud i haven. Både køkkenhave og i bedene har det rigtig godt at kompost.
Det kan både jordforbedre og tilfører gødning. Det er guld så det er helt tosset at køre det væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, min oprindelige plan var at kompostere.... Men kom fra det, da jeg læste lidt om det - og det syntes nærmest some en større videnskab. Troede også bare at det var noget med at lægge det i en bunke. 

Man skal jo gå og "passe og pleje" komposteringen - eller er det måske muligt at springe over hvor gærdet er lavest og så bare acceptere en 'dårligere' kompost? 

Vil jo bare helst heller ikke have at det ligger og gør mere skade end gavn, fordi jeg ikke gør noget aktivt andet end at samle det i en bunke/beholder. 





Annonce
Nu skal man jo ikke gøre det til raketvidenskab at naturen går sin gang.
ALT vil nedbrydes i naturen, selv betonfliser vil med tiden forgå og blive til støv   
Det er klart at man kan fremskynde forrådnelses processen i en kompostbunke, men man behøver absolut ikke. Tiden arbejder for dig...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har aldrig gjort andet end at smide det i en bunke. Ja jeg har en stor beton rør som jeg smider det i, men det kan være alt muligt andet.
Næste år smider jeg det ud i bedene. De stumper grene m.m. der ikke er forrådnede smides tilbage og tager et år eller 2 mere i bunken. 
Der er ikke noget besvær ved det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for de gode råd - jeg tror jeg bygger mig en lille indhegning og så ryger det ellers derned og får lov til at ligge :) 

Og lav indhegning på en måde så den er nem at skille ad. Så kan du nemt grave det ud og sprede det næste år. Eller om 2 år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og lad være med at placere den lige ud for soveværelsesvinduet   Det kan godt lugte en smule med tiden...

Mvh. AllanE
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis