Overraskende billig entreprenør regning

Har lige fået separat kloakeret efter påbud fra kommunen, havde kontakten en entreprenør/kloakmester i lokalområdet, et enkemands firma som jeg kun har hørt godt om.
Belært af erfaring fik jeg ikke tilbud på det, han kom ud og kikke på det, og noterede hvad der skulle bruges af stumper, ingen snak om priser.
Jeg fik gravet 40 meter rende, med nye 110 pvc rør, sat en ny tagbrønd, tilkoblet til 2 eksisterende tagbrønde, samt afproppet forbindelse til spildevandet 2 steder.
Så fik jeg monteret 2 stk rottespærre (regn og spildevand)
Gravearbejdet var lidt vanskelig i ren ler og gennemsnitlig i en meters dybde, og noget af vejen var der ikke plads til at ligge det opgravede, så det måtte han ligge bag maskinen og flytte af flere omgange.
Så kom der en vognmand med sand som blev grabbet ind over hækken, og nogle dage sener hentede han det overskydende jord og kørte væk.
Regningen lød på 18250 kr med moms.
Har ikke holdt øje med timeforbruget, med han var her i over 20 timer, samt han lavede tegninger og erklæringer der blev sendte ind til kommunen.

Vi prøver igen, i morgen --
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes åbenbart entreprenører, som laver et stykke ærligt arbejde uden at tage overpris. Det skyldes måske at det er et enkeltmandsfirma.

fase
larsen56 skrev den 01-06-2022 22:19:54

løgn vedlæg faktura

 Tror du ikke på je_ns ?


fase
Jeg skal have noget lignende lavet til næste år eller i 2024.eg regner da med nogenlunde samme pris.
Men nu er mit postnummer og Je_ns også sådan lidt i nærheden af hinanden. Mon ikke Larsen56 har et væsentlig lavere postnummer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
larsen56 skrev den 01-06-2022 22:19:54

løgn vedlæg faktura

 Hvor for i alverden skulle jeg vise dig en faktura ?

Jeg er da revnende ligeglad med du mener det er løgn  

Jeg skrev bare indlæget fordi jeg blev overrasket over den lave pris...

Men den gode entreprenør tager 450 kr i timen med minigraver + m og 325 kr +m for håndtiden.

 

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det sådan priser fungerer i dette land
Det er lidt anderledes i Sjælland 
Og så løber det jo altid helt af skinnerne hvis det er større entreprenører som også skal tjene til pladsformand, tegnestue m.m. OG så lige en dyr direktions vogn.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja havde jeg valgt et af de store firmaer, var der først kommet en formand ud og kikket på tingene.
Så sender de en maskinføre og en håndmand, så er der tillæg for bil, trailer, stamper osv.
samt betydelig højere timepris.
Så skal det hele tegnes og der skal udfyldes papir til kommunen, tegnestuen skal jo også holdes i sving.

Så den løsning havde været betydelig dyre..




Vi prøver igen, i morgen --
Det lyder som en meget fair pris.

Jeg har familie i Kbh-området, som fik lavet tilsvarende, dog med væsentligt færre antal meter (der er maks 5 meter fra hus til vej). De betalte 50.000 kr. og skulle selv sørge for re-etablering af fliser i indkørsel bagefter.

Man kan selvfølgelig ikke sammenligne direkte uden at kende detaljerne i arbejdet, men umiddelbart lyder dit projekt større end deres og siden da, er håndværker- og materialepriserne steget markant.


Mvh. AllanE
Mit var i græsplænen hele vejen, han jævnede fint ud, jeg såede selv græs.
I forbindelse med en tilbygning i 1996 var 3 tagnedløb samlet i en regnvandsbrønd, hvor den nye ledning så nemt kunne tilsluttes, og forbindelsen til spildevandet proppes af.
På den anden side af huset er der to tagnedløb med fælles afløb så her var det nemt at koble om, da den nye ledning kom lige forbi, så fik jeg lavet en ekstra tagbrønd, men her kom den nye ledning også lige forbi.

Så alt spildevand løber i den gamle ledning, som er 110mm pvc i god stand.

Så det hele var nemt at gå til, ofte er det meget mere kompliceret.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har lige haft en kloakmand, der var seks timer om at sænke et dæksel, etablere ny samdfangsbrønd og etablere en rist under en vandhane. Det hele ligger inden for ca 5 meter.

Det koster godt og vel 20.000.

Tilbuddet var lidt højere end jeg havde regnet med (er uerfaren udi den slags), men da jeg så han lavede det på kun seks timer synes jeg det er virker voldsomt dyrt. Bevares, der er udgifter til materialer, men nok ikke mere en et par tusinde.

Næste gang jeg rekvirerer en håndværker vil jeg spørge hvor mange timer han regner med at bruge.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis