Overraskende billig entreprenør regning

Har lige fået separat kloakeret efter påbud fra kommunen, havde kontakten en entreprenør/kloakmester i lokalområdet, et enkemands firma som jeg kun har hørt godt om.
Belært af erfaring fik jeg ikke tilbud på det, han kom ud og kikke på det, og noterede hvad der skulle bruges af stumper, ingen snak om priser.
Jeg fik gravet 40 meter rende, med nye 110 pvc rør, sat en ny tagbrønd, tilkoblet til 2 eksisterende tagbrønde, samt afproppet forbindelse til spildevandet 2 steder.
Så fik jeg monteret 2 stk rottespærre (regn og spildevand)
Gravearbejdet var lidt vanskelig i ren ler og gennemsnitlig i en meters dybde, og noget af vejen var der ikke plads til at ligge det opgravede, så det måtte han ligge bag maskinen og flytte af flere omgange.
Så kom der en vognmand med sand som blev grabbet ind over hækken, og nogle dage sener hentede han det overskydende jord og kørte væk.
Regningen lød på 18250 kr med moms.
Har ikke holdt øje med timeforbruget, med han var her i over 20 timer, samt han lavede tegninger og erklæringer der blev sendte ind til kommunen.

Vi prøver igen, i morgen --
Har lige fået separat kloakeret efter påbud fra... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan der forhandles fornuftige priser på stort set alt. Lykkeriddere og stratenrøvere findes på begge sider af Storebælt.   

Jeg kan garanterer at med et minimum af skarpsindighed kan der forhandles en fornuftig aftale med både sjællændere og jyder, men det kræver selvfølgelig at bygherre som minimum har undersøgt markedet og er villig til at lægge arm med leverandørerne.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Problemet nu er, at nærmest alle håndværkere i Kbh-området er overbooket og kan vælge og vrage mellem opgaverne. Det har virkelig været et mærkeligt marked i 1½ år nu. Bare dét at få nogen i tale og få tilbud kan være svært og mit indtryk er, at de ikke bruger mange minutter på at estimere prisen. Den sættes bare (meget) højt fremfor at "spilde tid" på at regne på det, for der er kunder nok.

Mvh. AllanE
Ja tilbud på forholdsvis små opgaver kan være en dyr løsning..
Der var også derfor jeg ikke indhentede tilbud, men valgte en entreprenør jeg havde hørt god omtale af, og også han havde en billig timepris uden alverden af tillæg.
Så en opgave som jeg fik lavet, var materialerne jo ikke så dyre, det var mest rør og bøjninger.
Så er det åbenbart en fordel at det er i Jylland  

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis