Tilbygning - let konstruktion

Hej.
Vi overvejer at lave en tilbygning ovenpå vores nuværende terrasse. Ville det kunne lade sig gøre uden at der decideret skal laves nyt fundament?

Det skal siges at tilbygning skal laves i træ, med moderne facade og med tagpap. 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er forskellige andre former for fundament. Punkt fundamenter, og skrue fundamenter. Men jeg mener nu at det nemmeste er et "rigtig" fundament. 
Jeg ville ikke lave tilbygning hele vejen langs huset. Der er mange vinduer der mister en stor del af lys indfald. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har svært ved at forestille mig en sådan tilbygning ikke fuldstændig ødelægger husets visuelle udtryk og ender som en øjenbæ. Der kunne et skitseforslag fra en arkitekt være givet godt ud.

Elmanden har i øvrigt ret, det giver ikke mening at overveje andet end et alm. randfundament med mindre der er særlige jordbundsforhold.



Selvbygger med stort S. 
Jeg havde tænkt noget Alla dette, dog uden kvisten. 
Det visuelle udtryk vil efter min mening blive helt anderledes uden kvisten, og med en fladtagsløsning i hele husets længde.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Måske kvisten godt ville kunne komme på, alt efter hvad projekter ender op i.
Du kan jo ikke bare vælte hele facaden, den bærer jo taget. Det giver bedre mening med en vinkel eller tilbygning i gavl... som andre også nævner så slipper nu ikke for at lave nye fundamenter.. du skal jo også have lavet terrændæk med isolering? 
Deneriwinkel skrev den 20-05-2022 06:54:14

Jeg havde tænkt noget Alla dette, dog uden kvisten. 

Det ligner noget hvor et firma, på een tegning, vil præsentere alle mulighederne. Ikke noget man vil sælge/bygge samlet.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er ikke hele facaden der skal væltes, der kommer til at være nogle støttepunkter.
Men tænker man vel burde kunne lave skruefundament, nu når det er en let konstruktion?.
Selvfølgelig kan man lave et skruefundament men det er både dyrre og mere besværligt at lave en et støbt fundament.

Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis