Blanding af vådmørtel

Hej.

Jeg er i gang med at pudse vægge, og bruger for første gang vådmørtel til det. Er blevet lidt i tvivl om hvor meget cement der blandes i. Der er tale om 7,7 % strandmørtel. Jeg har ind til videre blandet i forholdet 1:15 volumen. Er blevet i tvivl om det er for lidt cement?

Hvor er det bare meget nemmere at pudse med vådmørtel frem for alverdens færdigprodukter! Og prisen er tilmed kun en brøkdel af hvad det koster at købe sække.  Er der mon ulemper ved at bruge vådmørtel, for er ind til videre kun stødt på fordele. (Det skulle da lige være, at man bliver i tvivl om blandingsforhold.)

Mvh.
Hej. Jeg er i gang med at pudse vægge, og bruger... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke for smart at vaske hænder i syre eller eddike hvis huden er beskadiget af kalk. Brug vand og sæbe. Eventuelt efterfulgt af neutral creme for at beskytte huden for yderlige udtørring.
Det er netop for at få neutraliseret kalk, og er et kendt murer trick. Jeg bruger det selv. Det er naturligvis altid bedst at forebygge ved t bruge metoden FØR der er sår. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er muligt at murerne bruger tricket, men det er stadig ikke smart hverken at bruge syre eller eddike som forebyggende eller helbredende middel på hud der er eksponeret for ætsende kalk.

Vand og sæbe er bedre og som regel inden for rækkevidde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis