Batteri til robotplæneklipper dødt?

Jeg har købt en brugt robotplæneklipper hvor sælger sagde batteriet var dødt på.

Nu har jeg målt på batteriet og jeg måler 7.8 når jeg måler med multimeter, så er batteriet vel ikke dødt når jeg måler spænding på det?

Data på batteriet er 25.6V/6AH

Den vil nemlig slet ikke tænde, burde den ikke det når der er spænding på batteriet?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på at sælger har ret.
En spænding på kun 7,8 volt på et 25,6 volt batteri tyder på en del døde (kortsluttede) celler.

Søren O
Du skal prøve at lade batteriet op, og så måle på det. Men det er måske det der er gjort. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-04-2022 22:47:24

Du skal prøve at lade batteriet op, og så måle på det. Men det er måske det der er gjort. 

 Jeg har haft det i maskinen til at stå i lsderen, og batteriet bliver ikke ladet op når den står i laderen.


Men jeg er i tvivl om det er batteriet der er færdigt eller om der er noget istykker inde i maskinen der gør at den ikke vil tænde.

Et nyt batteri koster 2500 kr, så vil gerne være sikker inden jeg bestiller et nyt 🙂

Når batteri spændingen kun er 8 volt, og klipperen køre på 24 volt, så vil det helt sikkert ikke starte op.
Men du kan jo prøve at måle spændingen når du lader på batteriet, hvis den ikke stiger nægter laderen sikkert at lade når spændingen er så lav. (eller laderen er defekt)
Hvis du har adgang til en 24 volt lader uden elektronik (gammeldags) så prøv at lad batteriet op med den, det kan somme tider redde batteriet,så det virker igen.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 22-04-2022 10:00:11

Når batteri spændingen kun er 8 volt, og klipperen køre på 24 volt, så vil det helt sikkert ikke starte op.
Men du kan jo prøve at måle spændingen når du lader på batteriet, hvis den ikke stiger nægter laderen sikkert at lade når spændingen er så lav. (eller laderen er defekt)
Hvis du har adgang til en 24 volt lader uden elektronik (gammeldags) så prøv at lad batteriet op med den, det kan somme tider redde batteriet,så det virker igen.

 Tak for rådet. 


Jeg prøver lige at måle på stikket tio batteriet fra laderen.

Jeg har kun en victron blue lader, der er en funktion der hedder li-on på den, men mener kun den lader med 12v så vidt jeg husker. 
Måske din lokale mekanikker har en 24 volt lader ?

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det er blivet afladet alt for meget , så vil elektronik lader ikke lade , men melder om en fejl . to 12 V batterier forbundet i serie så har du 24 volt som du kan lade batteriet op med , husk plus til plus ..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 22-04-2022 11:11:34

Ja det er blivet afladet alt for meget , så vil elektronik lader ikke lade , men melder om en fejl . to 12 V batterier forbundet i serie så har du 24 volt som du kan lade batteriet op med , husk plus til plus ..............

 Mon ikke det er mere smart med plus til minus, hvis man forventer at få 24 volt ud af det ?   


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har prøvet at måle på stikket der går ind i batteriet fra laderen, den måler 0.54, er det ok?

Har sku ikke så meget forstand på det med strøm, så er ikke så vild med at rode med at sætte batterier sammen for at lade et andet batteri op.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis