Batteri til robotplæneklipper dødt?

Jeg har købt en brugt robotplæneklipper hvor sælger sagde batteriet var dødt på.

Nu har jeg målt på batteriet og jeg måler 7.8 når jeg måler med multimeter, så er batteriet vel ikke dødt når jeg måler spænding på det?

Data på batteriet er 25.6V/6AH

Den vil nemlig slet ikke tænde, burde den ikke det når der er spænding på batteriet?
Jeg har købt en brugt robotplæneklipper hvor... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nummer39 skrev den 22-04-2022 11:54:24

Jeg har prøvet at måle på stikket der går ind i batteriet fra laderen, den måler 0.54, er det ok?

Har sku ikke så meget forstand på det med strøm, så er ikke så vild med at rode med at sætte batterier sammen for at lade et andet batteri op.

 Er det når laderen er tilsluttet batteriet?

Hvis det er en intelligent lader viser den nok ikke rigtig noget uden at der er tilsluttet et batteri...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 22-04-2022 12:17:29

nummer39 skrev den 22-04-2022 11:54:24

Jeg har prøvet at måle på stikket der går ind i batteriet fra laderen, den måler 0.54, er det ok?

Har sku ikke så meget forstand på det med strøm, så er ikke så vild med at rode med at sætte batterier sammen for at lade et andet batteri op.

 Er det når laderen er tilsluttet batteriet?

Hvis det er en intelligent lader viser den nok ikke rigtig noget uden at der er tilsluttet et batteri...

 Nej, det er når batteriet er taget ud og jeg målet ned i stikket.


Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg kan måle det når stikket er sat i.


Jeg har sat pindene fra multimeteret ned til ledningerne bag på stikket når alt er samlet og den står i lsderen, der måler den 1.06

Tror jeg har fundet fejlen.

Når jeg tænder for lsderen så giver den strøm i et par sekunder og så giver den ingenting .

Dvs jeg tænder for stikkontakten, robotten når at tænde og slukker igen. 

Jeg kunne måle mig til at ladehovedet som er en del man kan skubbe ud af ladestationen kun giver strøm i et par sekunder hvor efter den stopper med at give strøm.  Så jeg tror jeg prøver at bestille en ny, den koster det halve af hvad et batteri koster 🙂
Nogle ladere slukker, hvis ikke der kan måles en belastning / modstand, så der behøver ikke være noget galt med din lader. Nu kan jeg ikke se stikket på laderen, men hvis du skulle have nogle tynde stykker ledning, så kan du prøve at stikke dem i stikket, inden du sætter stikket på batteriet, og så prøve at måle spændingen (volt) på den måde. Alternativt kan du prikke nogle tynde nåle i kablet, eller af-isolere et lille stykke af kablet, og måle på den måde. Husk at få gen-isoleret kablet grundigt, da der ellers kan være brandfare ved brug fremover.

Pas på: Selvom det er relativ lav spænding, så kan det være nok til at give et rap over snitterne, og der er ampere nok tilstede til at påvirke hjertet, hvilket kan være fatalt.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kan du ikke låne en simpel lader uden automatik, til at prøve om du kan hæve spændingen til 12 V. 

fase
Annonce
 Mon ikke det er mere smart med plus til minus, hvis man forventer at få 24 volt ud af det ?  citat slut  ....Jeg er nok blevet misforstået plus på akkumulator til plus på lionbatteriet , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
2500 kroner for et nyt batteri? Wow, det lyder som min tidligere Robomow?   

Hvilken robotplæneklipper er det du har købt?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 22-04-2022 23:28:00

2500 kroner for et nyt batteri? Wow, det lyder som min tidligere Robomow?   

Hvilken robotplæneklipper er det du har købt?

 Det er en cubcadet xr3, det er vist samme model som en robomow.


Ja batterier er skide dyre,  jeg har en husqvarna 450x også som jeg skiftede batteri i, de koster 2200 og der sidder 2 i😂
Cup Cadett er det samme som Robomow, blot et andet navn for at prøve sælge flere maskiner, da Robomow har et meget dårligt ry.

Jeg ville skynde mig at prøve at sælge maskinen videre og ikke spilde penge på den. Robomow/Cup Cadett laver markedets ringeste og mest tarvelige robotplæneklippere. Du får kun problemer med den! Min tidligere Robomow kostede mig knap 13.000 kroner på tre år. Jeg endte med at sælge den som reservedele. Min fars Robomow er stadig omfattet af garantien og bliver sendt til reparation 2-3 gange hver sæson.

https://dk.trustpilot.com/review/robomow.dk 

Jeg har også selv Husqvarna i dag. Super fed maskine, der bare kører uden problemer. Jeg skal aldrig ha’ andet igen! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis