Lysdæmper med korrespondance

Hej folkens. Jeg har gået og bøvlet lidt med noget lysdæmpning med korrespondance. Lysdæmperen er en type af LK fuga skydelysdæmper LED. På den anden kontakt har jeg blot monteret en 1-polet afbryder, og fået lagt en fjeder på så den virker som kip. Problemet er at jeg kun kan tænde for lyset fra 1-polet afbryder, men kan ikke slukke for lyset. Men ved dæmperen kan der både tændes og slukkes for lyset.

Nogen idé til hvor fejlen er ? Eller er det blot meningen at der kun kan tændes for lyset og ikke slukkes igen fra 1-polet afbryder ?
Hej folkens. Jeg har gået og bøvlet lidt med noget... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hopper lige med på tråden da jeg har samme problem!

Har I løst problemet ??

Jeg har samme opsætning og korrespondance med led skyde lysdæmper og 1 pol afbryder med bladfjeder som styrer 2 spots i entré. Jeg kan tænde på 1 pol afbryder. Hvis der går meget mere end et øjeblik kan jeg ikke slukke igen fra 1 pol afbryder. 

Hvis jeg tænder og trykker igen så snart der er tændt kan jeg godt slukke igen på 1 pol afbryder.

Hvad fanden er der galt ?

Har lavet samme opsætning med 9 spots i serie i køkkenet og det virker fint i begge ender. 


Jeg har samme opsætning og korrespondance med led skyde lysdæmper og 1 pol afbryder med bladfjeder som styrer 2 spots i entré. Jeg kan tænde på 1 pol afbryder. Hvis der går meget mere end et øjeblik kan jeg ikke slukke igen fra 1 pol afbryder.
Og du har tilsluttet så du overholdere kravet om min. belastning?

fase
Fabrin godt spørgsmål. 

Fik af vide at min. 2 skulle være nok for det virkede med dæmper. Men kan da blive i tvivl. 

Spots er HiluX V1 GU10 LED Pære 5W i 3000K 450Lm Dæmpbar Ra90

Kan se dæmperens arbejdsområde er 4-120va. Dvs. Min belastning på 4 watt eller?

Plejer der ikke også at være dæmpningsproblemer og flakkeri ved for lille/høj belastning ? 
Det burde være nok med 2x5W.

fase
ev elmand skrev den 22-04-2022 22:17:13

Jeg forstår godt din frustration  og din beskrivelse kan ikke lede til nogen løsning herfra da det lyder rigtig. Men nogen gange stirrer man sig blind på noget så man tror det er monteret på en måde og alligevel er der en nisse et sted.
Efter Fabrins test, kunne du tage en anden 1 pol afbryder ( eller flytte den du har)  og montere midlertidig lige ved lysdæmper.
Grå ledning i pil ned afmonteres og der laves ledninger ud til den "nye" 1 pol fjeder afbryder som så hænger 10 - 20 cm væk. 
Det er fra fase med den ene ledning og ned til pil ind med den anden. Så  SKAL det virke ellers er det dæmpr det er galt med. 

 

Det prøver jeg lige og så vender jeg lige tilbage. Men ja det har fuldstændig ret, i relation til at man nogle gange godt kan stirre sig blind på noget. Tak for hjælpen ihvertfald, jeg vender lige tilbage 👍
S. Fabrin skrev den 22-04-2022 22:31:23

Nu tager vi den lige en gang til. I lysdæmperen er der en klemme med pil ind og en klemme med bølgelinje. De to ledninger tager du ud af lysdæmperen og samler dem med en muffe. Nu påvirker du den enpolede afbryder og ser om du kan tænde og slukke lyset. Hvis du ikke kan det skal vi videre. Skriv om det virker i et svar.

 

Fabrin jeg tester lige når jeg kommer ud til huset igen, så kommer jeg også lige med en tilbagemelding 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis