Spg til slidlag ang vanding når der lagt plast hent over?

Har lige lagt slidlag på gulvet i skuret blanding 1:3,5 og 0,6 vand. efter jeg blev færdig med at ligge det og pudse gulvet så det så fornuftigt ud lagde jeg plast hentover...læser så noget steder at man skal vande det  den første uge så det ikke tøre for hurtigt men er det ikke meningen at plasten holder på fugten er det så nødvendig at vande??
Har lige lagt slidlag på gulvet i skuret blanding... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo så godt videon omkring det. Mener du skal have noget 30+ så tænker lip 220 går an med
Trykstyrke30-35 N/mm².

Ja det burde være ok, og så behøves du heller ikke at tænke på tykkelsen af laget.
Husk at prime grundigt og lav nogle højdemarkeringer på tværs af hele gulvet så du har en ide om hvor meget der skal på de enkelte steder, du får kun et forsøg når toplaget er epoxy.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Angående priming - så anvender jeg 
https://lip.dk/produkter/klaebning-af-fliser-og-klinker/lip-primer-54/

Følgende anbefales: På råbeton fortyndes LIP Primer 54 i for - holdet 1 del primer til 1 del vand. På sugende underlag fortyndes LIP Primer 54 i forholdet 1 del primer til 3 dele vand. På ikke sugende underlag fortyndes LIP Primer 54 i forholdet 1 del primer til 1/2 del vand. På stærkt sugende underlag kan det være nødvendigt at prime ad 2 omgange. På organisk underlag anvendes LIP Primer 54 ufortyndet. Udlægning/spartling foretages når primeren er tør (tidligst efter ca. 1 time). Når der primes skal gulvtemperaturen altid være min. 10°C 

https://lip.dk/media/ovjla0g3/lip_stoebe_spartelguide_dk.pdf

Når det slidlag der primes hvad hører det så under? råbeton? Så jeg laver en 1:1 blanding og så andet lag rent primer?
Ruller man bare dette på? hvis jeg har overskud af primer kan jeg så give det et 3 lag?

Priming skal det ske lige før udlægning af spartel massse (tørretid 1 time) (vådt i vådt? bedre vedhæftning) eller kan det laves dage før?

Tænker at primer 2x gange for at sikre et godt lag me
Råbeton er korrekt. Du gør ikke noget galt ved at prime to gange. Primerens funktion er at forhindre at vandet bliver suget ud af flydespartlen for hurtigt så man har tid til at få det bevæget derhen hvor det skal være.

Generelt mht flydespartel så har man travlt pga den begrænsede pot-time fra blanding med vand er påbegyndt til det skal være udlagt, dvs forberedelse ift have spande nok, åbning af sække, udmåling af vand etc er et must - det hjælper rigtigt meget hvis man kan være to om arbejdet hvor en blander og en anden lægger ud.

/BOFH 

Ser lige om jeg kan få nogle ekstra hænder på men hvordan læser jeg lige denne spec.

Blandingsforhold0,2 liter vand pr. kg pulver svarende til 4 liter vand pr. 20 kg sæk.

DensitetCa. 2 kg/liter opblandet.

Tænker at blande i 45liter murbalje - blander jeg 40kg og 8 liter vand vejer det så ik 48kg.

Men det fylder mindre eller hvordan aflæser jeg lige den der 2kg/liter? - 8 liter vand x 2kg = 16kg ???
Annonce
Grunden til at de skriver som de gør er pga at man normalerweise blander en sæk ad gangen udenfor det rum hvor det skal udlægges, vil du bære en 40+ kg murbalje frem og tilbage?...

Noget andet er at jeg tror det vil tage lang tid at få pisket et større parti til en homogen blanding i en murer-balje med relativ stor flad bund = det er så mindre tid man har til udlægning, plejer selv at bruge 20L spande da det ca passer med en sæk/spand og man så kan forberede ift korrekt mængde afmålt vand.

/BOFH 

ahh så de 2kg/liter 

Så de 20kg pulver kan godt være i en 20liter spand med de 4liter vand? så de fylde 13-14 liter i spanden?
Tænker hvor lang tid skal der går før man må behandle gulvet med epoxy maling?
Klar til tæt belægningEfter min. 12 timer ved 20°C.
er epoxy maling ikke en tætbelægning?

https://lip.dk/produkter/nivellering-af-gulve/lip-220-gulvspartelmasse/

vi var to mand til at lægge det og gik ganske fornuftigt.
Lavede det af to omgange da døren sad lavere så ...

Det ser jo godt ud. Epoxy er tæt belægning så det er klar efter 12 timer ved de 25 gr. Hvis temp. har været noget lavere ville jeg vente lidt mere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
lige målt overflade temp derude på gulvet - 14-15gr. 
12timer ved 20gr. - så hvis vi giver det 36 timer så det vel ok? tænker hvis der kommer epoxy maling på som er tæt - så kan gulvet ved stadig hærde eller? skal vandet i gulvet ikke fordampe væk stille og roligt men hvis jeg lukker overfladen så kan det jo ikke "ånde" ???
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også