Fryser fryser ikke

Hej

Min fryser fryser ikke.
Jeg har en fryser der vel nok er ca. 3 år gammel.
Den begyndte her et par uger før påske ikke at kunne holde temperaturen. Den er indstillet til -18 grader C, men når jeg målte temperaturen var den kun ca. -10 grader. Efter nogle dage kun -7, så -5 grader, osv.

Jeg tænkte, at det måske var fordi den skulle afrimes. Så vi skyndte os at spise indholdet i fryseren.
Så her mens vi har været på påskeferie har den stået slukket og evt. rim skulle nu være smeltet.
Jeg har så startet den igen for 2 døgn siden og sat nogle tupperware med vand ind i fryseren.
De er imidlertid ikke frosset endnu og den føles ikke særligt kold.

Hva hulen kan der være galt?

Er den bare færdig? Og er det virkelig den levetid man skal forvente af hårde hvidevarer i dag?
Jeg mener, den kostede 7-8000 kr for ca 3 år siden, så jeg har jo ikke købt den billigste fryser på markedet...


Hej Min fryser fryser ikke. Jeg har en fryser der... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 21-04-2022 13:25:24

Kunne du ikke bare ringe til Bauknecht og spørge.

 Har jeg prøvet. De viderestiller til et nummer som så ikke virker. Den skriver "opkald mislykkes".

Men det også lige meget. Nu køber jeg en anden fryser....
shortcut skrev den 22-04-2022 09:48:54

Bare et skud for hoften....

Har du prøvet at slukke for strømmen til køleskabet og så vente en times tid inden du sætter strøm på igen ?

Det kan godt kick-starte et køleskab.

 Ja, det hjælper ikke. Køleskabet kører jo også. der er noget der brummer. Men det køler bare ikke (ret meget).


Jeg er ret sikker på at dit problem er at der er is i blæser og skal afrm.Det er slet ikke nok md 1 eller 2 timer til afrm .Der sidder meget mere is end du bare lige kan se.Der kan være op til 7 kg is i nogle tilfælde .tøm skabet sluk det 3 døgn og lad døren stå åben  .hver opmærksom at der godt kan komme en del vand fra det .tænd for skabet efter 3 døgn og se om det virker igen

jensen55 skrev den 25-04-2022 22:38:56

Jeg er ret sikker på at dit problem er at der er is i blæser og skal afrm.Det er slet ikke nok md 1 eller 2 timer til afrm .Der sidder meget mere is end du bare lige kan se.Der kan være op til 7 kg is i nogle tilfælde .tøm skabet sluk det 3 døgn og lad døren stå åben  .hver opmærksom at der godt kan komme en del vand fra det .tænd for skabet efter 3 døgn og se om det virker igen

 Jeg har haft skabet slukket i over 2 døgn. Det hjalp ikke. Det er ikke det der er problemet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis