Gulvvarme - banke klaplag op eller ikke?

Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre.

Vi skal have nyt køkken og væltet en væg. I den forbindelse vil vi have nyt gulv i vores køkken og stue. Det er ca. 60 m2.
Når vi skal have nyt gulv overvejer vi også at få gulvvarme.
Når det gamle gulv er fjernet har vi omkring 10 cm at gøre med fra det eksisterende klaplag. Men jeg er meget i tvivl, om jeg behøver banke det op. Jeg synes man kan finde nogle forskellige løsninger, f.eks. Uponor tecto, hvor der er ca 52mm isolering også. Så er planen at man kan ligge en gang flydespartel på og så kan vi ligge over gulv til sidst.
Er det hul i hovedet ikke at banke klaplaget op og isolere med 300mm og et ordentlig lag beton ovenpå?

Er tiltrukket af den kortere arbejdstid, ved ikke at skulle banke gulvet op, men vil selvfølgelig ikke have en løsning der er meget dyrere, men det skal også kunne svare sig. 
Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Vi... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fedearne skrev den 01-05-2022 17:24:13

Jeg kan ikke svare for OP, men for vores vedkommende var det hovedsageligt for at slippe for radioterne der sad under nogle store vinduespartier. Nok 6-7 meter i alt. Sekundært fordi det er en ret afgørende parameter for enormt mange købere. Så når vi lavede en stor investering i renovering virkede det fjollet at spare det sidste.

Argument et holdt 110% (mindst)

 Fuldstændig enig, det hører til nutidens modernisering, det er på alle parametre en positiv indflydelse for huset at installere gulvvarme, især for værdi og salgs potentiale.



fedearne skrev den 01-05-2022 17:24:13

Jeg kan ikke svare for OP, men for vores vedkommende var det hovedsageligt for at slippe for radioterne der sad under nogle store vinduespartier. Nok 6-7 meter i alt. Sekundært fordi det er en ret afgørende parameter for enormt mange købere. Så når vi lavede en stor investering i renovering virkede det fjollet at spare det sidste.

Argument et holdt 110% (mindst)

Jeg er fuldstændig enig i begge argumenter for vores vedkommende. Gulvvarme giver en mærkbar værdistigning, fordi efterspørgslen bare er efter det. Uagtet om det ned på ører-niveau ikke betyder en besparelse på varmeregningen. Og så er det altså noget komfort over det, især når man kommer fra et ventileret gulv i et 60’er hus (= fodkoldt som bare pokker). 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også