Hvorfor virker min lysdæmper ikke?

Hej. Jeg har skiftet en gammel lysdæmper ud med en touch lysdæmper. Men den virker ikke. Hvad gør jeg galt?

Hjæææælp
Hej. Jeg har skiftet en gammel lysdæmper ud med en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Imaster skrev den 12-04-2022 20:20:33

som de andre skriver mangler du en nul ledning som skal monteres i den blå klemme.
Den nye type kræver nul for at fungere, det gjorde den gamle ikke.

 tak for svar. Så nærmer jeg mig. 

Men hvor skal den nye blå ledning så sættes i?


Lige et spørgsmål til ValbyPetter.

Købte du en touch-lysdæmper fordi du har set det andre steder og synes at det er smart, eller fordi du syntes at det lød smart?

Jeg spørger, fordi jeg selv har en meget afklaret mening om touch-lysdæmpere er smarte eller håbløse.
GodeVen skrev den 13-04-2022 12:08:07

Lige et spørgsmål til ValbyPetter.

Købte du en touch-lysdæmper fordi du har set det andre steder og synes at det er smart, eller fordi du syntes at det lød smart?

Jeg spørger, fordi jeg selv har en meget afklaret mening om touch-lysdæmpere er smarte eller håbløse.

 Først: det virker nu så tak for hjælpen til alle. Til dit spørgsmål. Fordi det lød smart. Ville spare pengene hvis jeg skulle købe igen i dag. 

De kom frem i 1980'erne og jeg troede at alle havde opgivet dem. Da jeg købte sommerhus var noget af det første jeg gjorde at fjerne touch-dæmperen fra badeværelset. Det tidligere ejer havde sikker tænkt sig at det var smart med lidt lys om natten. Men med en touch-dæmperen har man to gange været forbi maksimum lys før man finder det man skal bruge og så er man jo allerede blevet blændet.

Hvis man er typen, der synes at det er hyggeligt at se på lys der kører op og ned i lysstyrke, mens man venter på den rigtige, bør man overveje en touch-dæmper. Jeg fortrækker en afbryder. Regulering er i dag noget man gør med en smartpære, vil jeg mene.
GodeVen skrev den 13-04-2022 12:48:56

De kom frem i 1980'erne og jeg troede at alle havde opgivet dem. Da jeg købte sommerhus var noget af det første jeg gjorde at fjerne touch-dæmperen fra badeværelset. Det tidligere ejer havde sikker tænkt sig at det var smart med lidt lys om natten. Men med en touch-dæmperen har man to gange været forbi maksimum lys før man finder det man skal bruge og så er man jo allerede blevet blændet.

Hvis man er typen, der synes at det er hyggeligt at se på lys der kører op og ned i lysstyrke, mens man venter på den rigtige, bør man overveje en touch-dæmper. Jeg fortrækker en afbryder. Regulering er i dag noget man gør med en smartpære, vil jeg mene.
Det er rigtigt. Men nu var der allerede en dæmper. Dog ikke til led. Så lyset blinkede som et diskotek.

Smart belysning er en større beslutning hvor man lige skal vælge system etc. Det her var en simpel konvertering.

Vil dog sige at de der memory programmer vel løser det problem du ser. Men jeg er ellers enig. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis