Passer denne bund til opføringsrør?

Hej,

Kan ikke helt gennemskue om denne bund passer på dette opføringsrør (hvor 600mm rør monteres inde i bunden) Kan det blive tæt? Den gummi pakning den kan da ikk holde tæt om det korrugerede rør?

Jeg er med på at det måske vil være optimalt at montere en bund INDE i røret - men sådan en har jeg ikke lige tilgængelig… 

Hej, Kan ikke helt gennemskue om denne bund... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 08-04-2022 08:36:33

Er brønd og bund samlet rigtig er den tæt og propper du hullerne af med de rigtige afblændingspropper, er de også tætte.
Når det er en pumpebrønd er det en fordel med den store diameter, det giver færre starter til pumpen.
Men er det regnvand/drænvand eller er det spildevand ?

Det er bare regnvand jeg skal pumpe væk 😊 opsamling når der kommer meget regn ned ovenfra - så pumpes det væk for at undgå oversvømmelser.

rskadk skrev den 08-04-2022 16:00:18

Big Bam Boo skrev den 08-04-2022 06:36:06

Du bør ikke bruge den du har som pumpebrønd, da du ikke kan garantere den forbliver 100% tæt.
Den du har er som bredker skriver en spulebrønd, hvor det ikke er meningen der skal stå konstant vand.

Hvorfor skulle den ikke forblive tæt?

Hvis man ikke får komprimeret ensartet rundt om røret eller der er jordbevægelser senere, ses det nogen gange at opføringsrør nærmest ligner en banan(ekstreme tilfælde), så er der ikke rigtig garanti for at gummiringen ligge jævnt til. Det ses i hvertfald tit at de står møg skævt, så bare vær opmærksom på det.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 08-04-2022 16:26:15

rskadk skrev den 08-04-2022 16:00:18

Big Bam Boo skrev den 08-04-2022 06:36:06

Du bør ikke bruge den du har som pumpebrønd, da du ikke kan garantere den forbliver 100% tæt.
Den du har er som bredker skriver en spulebrønd, hvor det ikke er meningen der skal stå konstant vand.

Hvorfor skulle den ikke forblive tæt?

Hvis man ikke får komprimeret ensartet rundt om røret eller der er jordbevægelser senere, ses det nogen gange at opføringsrør nærmest ligner en banan(ekstreme tilfælde), så er der ikke rigtig garanti for at gummiringen ligge jævnt til. Det ses i hvertfald tit at de står møg skævt, så bare vær opmærksom på det.

at det står skævt , er tit fordi det er amatører der laver det

den skal nok holde tæt , men er der grundvand over bunden , vil den komme op som et badekar , når den er helt tømt for vand
og så skal pumpen hænge i en kæde , den kan ikke stå selv på den bund
Er det nødvendigt at opdriftsikre den, kan du jo støbe den fast, med en passende stor beton klump, men det rillede rør bider jo også fast, hvis der er stampet op omkring det.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-04-2022 16:59:11

Er det nødvendigt at opdriftsikre den, kan du jo støbe den fast, med en passende stor beton klump, men det rillede rør bider jo også fast, hvis der er stampet op omkring det.

kommer an på grundvandsspejlet

jeg oplever det tit , med sandfangs brønde , hvis der ikke fyldes vand i , så kommer den op , og det går ret hurtigt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis