Passer denne bund til opføringsrør?

Hej,

Kan ikke helt gennemskue om denne bund passer på dette opføringsrør (hvor 600mm rør monteres inde i bunden) Kan det blive tæt? Den gummi pakning den kan da ikk holde tæt om det korrugerede rør?

Jeg er med på at det måske vil være optimalt at montere en bund INDE i røret - men sådan en har jeg ikke lige tilgængelig… 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja , den passer , og bliver helt tæt
den type der monteres indvendig bruges hvis der skal sandfang i , og må ikke bruges til spildevand
bredker skrev den 07-04-2022 05:15:45

ja , den passer , og bliver helt tæt
den type der monteres indvendig bruges hvis der skal sandfang i , og må ikke bruges til spildevand

Men er det fordi gummi ringen monteres “i en af rillerne” på opføringsrøret og stikker lidt ud over den udvendige diameter på opføringsrøret? Ellers har jeg svært ved at se hvordan det skulle holde tæt..

Ja gummiringen monteres i en af rillerne på røret..
Men er der en grund til at du vil bruge sådan en stor diameter?
Normalt kan en 315mm brønd gøre det...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 07-04-2022 10:09:54

Ja gummiringen monteres i en af rillerne på røret..
Men er der en grund til at du vil bruge sådan en stor diameter?
Normalt kan en 315mm brønd gøre det...

Skal have en dykpumpe dernede med vippe - der er 315 for lille / vippen vil sætte sig fast i siden? Tror producenten anbefaler man minimum har 500mm…

så er det en bund du skal have ( den indvendige  ), og ikke en brønd , denne er en spulebrønd
Annonce
bredker skrev den 07-04-2022 14:33:45

så er det en bund du skal have ( den indvendige  ), og ikke en brønd , denne er en spulebrønd

Ja men kan da godt bruge den som brønd? Ved godt den ikke er beregnet dertil - men den kan godt benyttes tænker jeg. De 2 åbner blænder jeg bare af..

Derudover - jeg er vel nødt til at have en 600mm brønd fremfor 425? Hvis jeg har en pumpe med niveauvippe så er jeg bare bekymret for 425 er for lille og niveauvippen sætter sig fast...
Du bør ikke bruge den du har som pumpebrønd, da du ikke kan garantere den forbliver 100% tæt.
Den du har er som bredker skriver en spulebrønd, hvor det ikke er meningen der skal stå konstant vand.

Bare kald mig BBB 
Er brønd og bund samlet rigtig er den tæt og propper du hullerne af med de rigtige afblændingspropper, er de også tætte.
Når det er en pumpebrønd er det en fordel med den store diameter, det giver færre starter til pumpen.
Men er det regnvand/drænvand eller er det spildevand ?

Vi prøver igen, i morgen --
Big Bam Boo skrev den 08-04-2022 06:36:06

Du bør ikke bruge den du har som pumpebrønd, da du ikke kan garantere den forbliver 100% tæt.
Den du har er som bredker skriver en spulebrønd, hvor det ikke er meningen der skal stå konstant vand.

Hvorfor skulle den ikke forblive tæt?

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis