Aquastop gætter jeg på...

Vi har overtaget et hus, som har stået tom noget tid. 
Opvaskemaskinen er ny (Ikea model), men tager ikke vand ind. 
Jeg er sikker på at jeg har åbnet for hanen undervasken, så der er tilførsel (røret efter hanen er kold). 
Efter at have googlet lidt rundt på yahoo, har jeg på fornemmelsen, at det nok er aquastoppen der er problemer med, da den bl.a. lidt varm. 

Opvaskemaskinen har stået stille noget tid, kan aquastoppen godt sætte sig fast?
Jeg ved ikke hvor meget opvaskemaskinen har kørt inden, men jeg tvivler på ret meget meget, da køkkenet i øvrigt er helt nyt, jeg tvivler derfor lidt på at det er kalket til... 
Er der noget jeg kan gøre, banke på den et eller andet sted? Eller det også se om jeg kan få fat på kvittering fra tidligere ejer, og håbe jeg kan reklamere til ikea? 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først ville jeg tjekke om den er installeret korrekt.
Går ud fra der strøm på ;) Går den slet ikke igang eller, kommer den ikke med nogen fejl kode ?

Fjern tilslutning og tjek der ikke er noget i vejen, det samme med afløb.
Der kan side en stop prop i afløbslangen, den skal fjernes ellers kan den ikke pumpe vand ud og så går den kold. 
Ikeas modeller kommer med aquastop på slangen, så den ovenstående model skal ikke bruges.

Elektronikteknikeren
PRW skrev den 27-03-2022 16:25:40

Går ud fra der strøm på ;) Går den slet ikke igang eller, kommer den ikke med nogen fejl kode ?

 Der er en fejlkode 10 på maskinen, som betyder der ikke bliver taget vand ind. 

Det er denne her der bliver varm (foto)

Lyder som om pumpen prøver at få vand ind men fejler, derfor den står og arbejder...
Sluk for vandet, tag den af og prøv at åbne for vandet, kommer der vand ud af hanen ?

Tjek din model på nettet der helt klart en vejledning.. 
Annonce
Du kan jo lige tjekke om hanen virker, med en spand under. Hvis den gør, er fejlen jo givet.

Elektronikteknikeren
PRW skrev den 27-03-2022 17:35:43

Lyder som om pumpen prøver at få vand ind men fejler, derfor den står og arbejder...
Sluk for vandet, tag den af og prøv at åbne for vandet, kommer der vand ud af hanen ?

Tjek din model på nettet der helt klart en vejledning.. 

 Der er ingen pumpe til vandtilførslen. Kun til afløb.


Elektronikteknikeren
Tjek om der sidder de der stop propper i slangerne, ind og udløb 
PRW skrev den 27-03-2022 17:43:24

Tjek om der sidder de der stop propper i slangerne, ind og udløb 

 Det er ret svært at montere slangen, hvis der sidder prop i  


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 28-03-2022 07:43:21

PRW skrev den 27-03-2022 17:43:24

Tjek om der sidder de der stop propper i slangerne, ind og udløb 

 Det er ret svært at montere slangen, hvis der sidder prop i  

Nej faktisk ikke det set mange gange før, proppen sidder inden i slangen (i åbningen) så den kan sagtens monteres uden problemer med en prop i.. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis