Alle radiatorer i stue, værelser og gang er kolde

Hej alleJeg har desværre en udfordring med at alle radiatorer i værelser, stue og gang ikke blive varme. Tilgengæld er de to radiatorer på badeværelserne varme. Der kan mærkes en smule varme i røret der kommer op fra gulvet ved de radiatorer der ikke bliver varme.

Fremløbstemparatur er på 59 grader og returløbstemperaturen er på 34 grader.

Temparaturen i huset er 16 grader nu og alle termostater er sat til 3 så temperaturen der burde blive holdt er omkring de 21 grader. 

Jeg har gjort følgende uden det store held:
  • Udluftet alle radiatorer
  • Masseret ventilerne på alle radiatorer
  • Skruet op på 5 i noget tid på alle radiatorer.
  • Snakket med varmeværket, som ikke kan se der er et problem.
Andre forslag til, hvad jeg kan gøre? Kan det være ude ved selve varmeveksleren at problemet er? Har tilføjet et billede af installationen.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du viser et billede af varmeveksleren til det varme vand. Den har ingen indflydelse på varmesystemet.
 Når du masserer ventilerne, tager du så pakdåsen ud og masserer ind gennem det hul der er i ventilen? Når du har varme på radiatorerne i badeværelset, må der være varme på systemet. Du har formentlig direkte fjernvarme, altså uden varmeveksler til varmesystemet.

fase
Tak for svar. Har ikke taget pakdåserne ud, så det må jeg prøve. Undrer mig dog lidt at 7 ud af 9 radiatorer strejker fra den ene dag til den anden, så defor jeg tænkte der kunne være noget galt centralt.

Kan godt være der er direkte fjernvarme.Huset er fra 68.
Ja, det lyder mærkeligt at 7 ud af 9 radiatorer holder op med at virke. Dine billeder viser ikke centralvarmesystemet.

fase
Alright, så er jeg sgu lidt usikker på, hvor det så evt. måtte være. Det er relativt nyt vi har overtaget huset og der er kun det system på billederne før + selve energiforsyningen til fjernvarmen i elskabet, som du kan se her
Nu har jeg prøvet at massere radiatorventilen efter at have fjernet pakdåsen, når jeg gør det kommer der varmt sort vand ud af nogle af dem og kold klar vand ud af andre. De tal der står på ventilen 1-7. Skal de justeres eller er det blot termostaten der regulere?
Annonce
De tal der er på chrom kraven er "forud indstilling" som du bruger til at begrænse hvor meget varmt vand der kan komme til hver enkelte radiator, så du sikrer dig en fornuftig afkøling, selv når termostaten kalder på max varme.
Forhåbentligt står disse korrekt fra tidligere ejer, så i første omgang undlad at pille ved dém.

Har du en "varme computer", der sætter regulering af dit anlæg ud fra udendørs temperatur?

Hvordan har du målt frem/retur temperatur?

 

Er din termostat en returtermostat eller har du to termostater på din radiator? Kan du ikke tage et billede af hele radiatoren?

fase
Jeg har kun én termostat på mine radiatorer. Har 3 forskellige slags der fejler dog alle med samme termostat. Termostaten fra andet sidste billede er den slags der sidder på de kolde radiatorer. Sidste billede er dem fra badeværelsene

Har ikke umdiddelbart en varme computer der måler temperaturen ude fra af hvad jeg ved af.  Frem og retur temperatur er målt på flowmåleren (se billede) . Men det er nok kun for brugsvandet så jf hvad Fabrin skriver
Har du ikke et billede af fjernvarmeforsyningen til radiatorerne?

fase
Udover hvad jeg viste på de første to billeder o tråden er der kun det her. Har også taget af det hele 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis