Alle radiatorer i stue, værelser og gang er kolde

Hej alleJeg har desværre en udfordring med at alle radiatorer i værelser, stue og gang ikke blive varme. Tilgengæld er de to radiatorer på badeværelserne varme. Der kan mærkes en smule varme i røret der kommer op fra gulvet ved de radiatorer der ikke bliver varme.

Fremløbstemparatur er på 59 grader og returløbstemperaturen er på 34 grader.

Temparaturen i huset er 16 grader nu og alle termostater er sat til 3 så temperaturen der burde blive holdt er omkring de 21 grader. 

Jeg har gjort følgende uden det store held:
  • Udluftet alle radiatorer
  • Masseret ventilerne på alle radiatorer
  • Skruet op på 5 i noget tid på alle radiatorer.
  • Snakket med varmeværket, som ikke kan se der er et problem.
Andre forslag til, hvad jeg kan gøre? Kan det være ude ved selve varmeveksleren at problemet er? Har tilføjet et billede af installationen.
Hej alleJeg har desværre en udfordring med at alle... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du er sikker på at de to ventiler til venstre med rødt håndhjul er åbne. Prøv at mærke efter om der er varme på rørene.

fase
Den hvor differenstrykregulatoren sidder på rørene er kold, så den har jeg forsøgt at åbne dor uden det store held. En bekendt tror det er differenstrykregulatoren der er slået skæv eller skal renses, så må få en vvser til at se på det
Så er det løst. Trykdifferensregulatorens ventil havde sat så fast, så har blot masseret denfrem og tilbage. Nu er der varme på alle radiatorer 
Tak for tilbagemeldingen. Der er meget lærerigt at kende løsningen.

Søren O
Søren O skrev den 28-03-2022 17:40:39

Tak for tilbagemeldingen. Der er meget lærerigt at kende løsningen.

Det er vi enige om. Det sker bare for sjældent, at der kommer en tilbagemelding. 


fase
Så lidt da. Mig der takker for jeres hjælp også :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis