sammenbygning af flad tag med tegltag?

Hejsa, jeg skal til og lave en udvidelse af mit integrede skur, og har i den forbindelse brug for lidt råd til udførelsen af sammenbygning af tagpap tag (hældning 2,5cm pr M) med taget med betontagsten.
 For og få en fornuftig højde inde i skuret, skal jeg have bygget ind i taget.

Billedet hvor der er målebånd på, vil jeg gerne have tagpaptagets højde til ca og være i den højde hvor målebånd starter.
Har set billeder hvor det er lavet - men har ikke kunne finde nogle detailtegninger af det udført.
Hvad gør man feks med underlaget (ved godt det er et dårlig produkt der er brugt )

Tagvandet skal løbe fra tagsten, og ud på tagpappet, som ledes ud i tagrende på skuret.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er såmænd ikke så svært. Du piller 3-4 rækker .tagsten og lægter af, Så Sættes udhusets spær fast på husets spær. Den del af husspær som stikker op over saves af. lige som den kile som danner tagfod tages af.  
Nu lægger du plader for tagplade mindst 40 cm op af husspær  og lader plader fortsætte ud over skuret. Der brændes tagpap på det hele incl. det som senere dækkes af tagsten. undertag  fastgøres   oven på tagpap. 
Der sættes lægter fast over den meget  skrå del at taget. Nogen af dem skal hæves op eller sættes på kant for at tagsten kan følge samme stil ( let Kina svaj ) som resten af huset. 
Vær omhyggelig med at udluftning over isolering frit kan fortsætte fra skuret og op i dit loft rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for en god beskrivelse 👍🏻 Havde tænkt mine spære på skur skulle gå samme vej som husets længderetning, pga der kun er 3,9 m spænd, kontra 5m den anden vej, reducere spærhøjden noget jo. Vil det give problemer med ventilering? 
Den med ventilering på din konstruktion kan jeg ikke helt se herfra. Men bare du tænker på det så kan det sikkert løses.
Måske bliver det nødvendigt at løfte tagkrydsfiner op på lægter. som ligger vinkelret på bærende spær ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis