Stift der ikke bevæger sig meget

Jeg har den udfordring af en af stifterne ikke bevæger sig ikke lige så meget som de andre, og derfor har jeg et varmeproblem Jeg har prøvet at massere stiften uden at det afhjælper problemet. Hvad kan jeg ellers prøve?

Her er et billede af stiften:


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at skru omløberen ud, der kan somme tider bygge sig skidt op på stiften, inde bagved, så vandringen på stiften bliver en del mindre.
Når omløberen er ude, så prøv at bevæg/motioner membranen inde bagved, en stjerneskruetrækker i passende størrelse er god til formålet.
Men ellers køb en ny omløber.

Ps der kommer kun en begrænset mængde vand ud når du skruer omløberen ud.

Vi prøver igen, i morgen --
Når du skriver omløberen, er det så det samme som pakdåsen? Hvis den skal skiftes, hvordan kan jeg så vide hvilken model jeg skal gå efter? Der står p og 8 på den?
moffen86 skrev den 12-03-2022 11:33:09

Når du skriver omløberen, er det så det samme som pakdåsen? Hvis den skal skiftes, hvordan kan jeg så vide hvilken model jeg skal gå efter? Der står p og 8 på den?

 Inden du bekymrer dig om, hvilken model, du skal købe, så prøv lige om ikke du kan få pakdåsen til at virke. Det er rimelig simpelt. Hvis du vil skifte pakdåsen skal du lede efter det fabrikat som sikkert står på ventilen.


fase
Det er ikke fordi, at den er justerbar ??
Nogle kan stilles mellem N og ned til 6, hvor N er fuld åben, - bruges til indregulering af fordeling mellem slanger i forhold til længde.
Men ved ikke hvordan de præcis virker i forhold til stiftens vandring.
S. Fabrin skrev den 12-03-2022 11:40:47

moffen86 skrev den 12-03-2022 11:33:09

Når du skriver omløberen, er det så det samme som pakdåsen? Hvis den skal skiftes, hvordan kan jeg så vide hvilken model jeg skal gå efter? Der står p og 8 på den?

 Inden du bekymrer dig om, hvilken model, du skal købe, så prøv lige om ikke du kan få pakdåsen til at virke. Det er rimelig simpelt. Hvis du vil skifte pakdåsen skal du lede efter det fabrikat som sikkert står på ventilen.


Hvordan foreslår du at jeg prøver at få pakdåsen til at virke?

 

Annonce
Justeringen foretager reguleringen, som er den, der er taget af. Indregulering af mængde i forhold til slangelængde foretages med en skrue, som skrues mere elleler mindre ind og spærre for gennemstrømningen.

Hvordan foreslår du at jeg prøver at få pakdåsen til at virke?
Du skruer pakdåsen ud og bevæger stiften frem og tilbage. Giv stiften lidt syrefri olie og bevæg stiften så olien trænger inf i pakdåsen.

fase
S. Fabrin skrev den 12-03-2022 12:53:34

Justeringen foretager reguleringen, som er den, der er taget af. Indregulering af mængde i forhold til slangelængde foretages med en skrue, som skrues mere elleler mindre ind og spærre for gennemstrømningen.

Hvordan foreslår du at jeg prøver at få pakdåsen til at virke? 
Du skruer pakdåsen ud og bevæger stiften frem og tilbage. Giv stiften lidt syrefri olie og bevæg stiften så olien trænger inf i pakdåsen.

 Ok. Er det den ottekantede del jeg skal skrue ud? Se her: 

Ja, det er den del, du har markeret, og som der står P 8 på.,

fase
Ja pakdåse selvfølgelig   
Ja den skruer du bare ud, stiften skal kunne bevæge sig let og kunne give max udslag, eks WD-40 er god til at rense gammel skidt ud med, så den  køre let, egentlig smøring er der ikke det store behov for.
Når pakdåsen er ude, motionere du membranen der sidder inde bag ved, du trykker den bar ud og ind nogle gange.
hvis du undlader at montere termostat hovedet, er ventilen helt åben, og burde give fuld varme. (medmindre der er luft i systemet)

Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 12-03-2022 13:04:51

Ja, det er den del, du har markeret, og som der står P 8 på.,

 Jeg har prøvet at skrue den del ud, men det eneste den gør at dreje den røde indreguleringsring rundt.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også