Brandskillevæg

Hej,

Min kæreste og jeg kigger på et rækkehus som vi overvejer at købe. I tilstandsrapporten står der: "Brandskillevæg er revnet i øverste blok tv for kip" som skade og som risiko står der "der kan være risiko for personskade"
Det er angivet som en alvorlig skade: "Skader ved bygningsdelen, som vil medføre, at bygningsdelens funktion svigter på længere sigt. Dette svigt kan medføre skader på andre bygningsdele"

Vi er lidt i tvivl om hvor alvorlig sådan en skade er og hvad der kan/skal/må gøres ved den.
Findes der specielle regler for brandskillevægge og reparation af disse?
Jeg antager at der er en murstensvæg og at den er revnet i mørtlen, er det så ikke bare at reparere revnen ved at smøre noget mere mørtel på eller fjerne mørtelfugen for at lægge en ny?

Jeg håber i forstår mit spørgsmål og kan hjælpe :)
På forhånd tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De risiko bemærkninger er vel generelle for skader i den kategori. Hvis en brandmur ikke virker så er der jo den risiko hvis nabo ejendommen brænder. Men en revne i murværk giver ikke en øjeblikkelig gennem brænding. Jeg anser risikoen for meget lille. 
Men kig selv på skaden når nu den er nævnt og se om der er andre risiko faktorer.
Det er normalt "bare" en murstens mur og den kan repareres som alle andre murstensmure. Om reperationen holder er afhængig af årsagen. Hvis det er tagkonstruktion der skubber på den i stærk blæst så revner det måske igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis