Rens af tag

Hej Fora
Har lidt alger og mos på vores tag, der består af betonteglsten fra 1975. Overvejer at købe en Nilfisk roof cleaner og det væske dertil. Men er der nogen der har erfaringer med det? Virker det?
Taget er ikke slemt angrebet.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker fint, du sprøjter det på efter anvisningerne, så går der nogle måneder og det meste forsvinder.
Jeg tror da der er mange der er glade for deres Roof-cleaner.
Jeg købte også en, men den brød jeg mig ikke om at bruge, for det første skulle jeg stå og fægte med den lange stang, og kan alligevel ikke bruges til terrasserne, og så synes jeg ikke doseringen var til at styre/stole på.

Så jeg gik over til samme metode, som de proff firmaer, der algebehandler tage. Dog i mindre målestok, jeg bruger en stor dunk ca 50 liter, og blander alge middel og vand, og så suger højtryksrenseren fra dunken, har en stuts i bunden af dunken. (dunk fra sprinklervæske)
Det fungere super godt både til tag og terrasser, jeg kan når jeg står på en stige nemt sprøjte op til rygningen, dunken er bunden fast på en sækkevogn, så den er nem at flytte rundt med.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-03-2022 08:55:03

Jeg tror da der er mange der er glade for deres Roof-cleaner.
Jeg købte også en, men den brød jeg mig ikke om at bruge, for det første skulle jeg stå og fægte med den lange stang, og kan alligevel ikke bruges til terrasserne, og så synes jeg ikke doseringen var til at styre/stole på.

Så jeg gik over til samme metode, som de proff firmaer, der algebehandler tage. Dog i mindre målestok, jeg bruger en stor dunk ca 50 liter, og blander alge middel og vand, og så suger højtryksrenseren fra dunken, har en stuts i bunden af dunken. (dunk fra sprinklervæske)
Det fungere super godt både til tag og terrasser, jeg kan når jeg står på en stige nemt sprøjte op til rygningen, dunken er bunden fast på en sækkevogn, så den er nem at flytte rundt med.

 Hmm spændende. Så du tænker ikke det er nødvendigt med selve roof cleaner delen men kun væsken. Køber du så den væske fra Nilfisk?

Jeg har sæbedosering på højtryksrenseren. Burde det ikke også kunne virke? Alternativt har jeg en spray foam til når jeg væsker bil, der har jeg valgt en der er noget mere proff end den Nilfisk har, men som passer til Nilfisk, alternativt kan den vel også bruges, der kan jeg indstille doseringen ret præcist. Problemet er dog kun at enden bliver ret tung. 
Jeg har brugt lidt forskellige fabrikater af algefjerner, synes ikke de er så forskellige, har også brugt den fra Nilfisk den har virket ganske udmærket, forøvrigt ofte på tilbud her i foråret.

Vi prøver igen, i morgen --
Smart tænkt, je_ns!

Kan du dele et billede? Og: Kræver en højtryksrenser ikke, at der er tryk på vandtilgangen? Eller suger den bare lystigt fra dunken?

Mvh. AllanE
Annonce
Nu har jeg kun brugt Nilfisk hobby rensere, og de er selvansugende, men man skal have alt luft ud af slangen, ellers gider den ikke at suge.
Tager et billede en af dagene, delene står vist bag i skuret   

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt skumlanse til bilen til dette formål. Fungerer fint men lidt svært at dosere korrekt så praktiserer det kun i tørvejr så der ikke ryger noget direkte i kloakken.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

AllanE skrev den 08-03-2022 11:09:30

Smart tænkt, je_ns!

Kan du dele et billede? Og: Kræver en højtryksrenser ikke, at der er tryk på vandtilgangen? Eller suger den bare lystigt fra dunken?

 Har selv en suger til Nilfisk højtryksrenser, men har dog skilt slangen ad og istedet brugt den til en pumpe. Men det Jan sagtens lade sig gøre. 

Tak for svar. Tænker jeg prøver med skumlanse til en start.
Har som sagt en der er betydeligt bedre end den Nilfisk selv har. 
Så blev det sprøjtet ind i dag.
Jeg startede med et forsøg hvor jeg brugte skum lansen. Men den kunne slet ikke få helt helt op til kip. Selvom jeg stod på en stige ind over taget. Så jeg endte med at købe den lanse Nilfisk har. Den andre sagde ikke kunne give nok. Kunne se Harald skrald kørte tilbud på den.
Med henblik på nogen af kommentarerne herinde, tænkte jeg den nok havde svært ved at suge nok væske fra dunken, så skruede den helt op.
Det fik jeg da hurtigt skruet ned igen for den sugede det op ret hurtigt. Men fandt hurtigt ca den rigtige indstilling og fik givet hele taget. I alt tog det en halv time for små 200 m2 tag. Var ret imponeret over hvor hurtigt det egentlig gik. Så må vi se om en måneds tid om det har haft effekt. Synes bare lige jeg ville følge op på hvad jeg endte ud med. 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis