Notifikations LED på mobilen

Hvordan klarer I det at sådan en notifikations LED er ikke eksisterende på nye telefoner? 
På min Huawei P20 lite har jeg fået  rød blink når der kom en besked fra DBA - fantastisk ting. 
Og  grøn blink når jeg har fået en sms eller messenger besked.
Jeg har lige købt en Xiaomi Redmi Note 11, fordi batteriet er ved at være gammelt på min Huawei P20 lite. 
Den viser slet ikke at der er kommet beskeder. 
Man kan stille den til at lyse kanten af skærmen op ...,en enkelt gang i et par sekunder - når der kommer en besked. 
Hvad kan man gøre ved det?  Jeg har ikke lyst til at sidde hele aften og tjekke hele tiden om der er kommet en besked - det er for stressende.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har aldrig haft en med led-systemet du nævner. Tænker at du måske har samme mulighed som jeg da begge er Android baserede.
Når min Samsung er låst op, og jeg hiver ned i toppen, ses evt. notifikationer. På det vedlagte billede ses en fra LinkedIn til højre for klokkeslættet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
På min Sony (android 11) kan man i konfigurer underretninger - slå "brug LED-lyset til at vise indgåede beskeder." til

 

Tak JohnLarsen og ev elmand. Min telefon viser det i forvejen, men når der er skærmlås på, når telefonen ligger et sted på bordet,  så kan jeg ikke se at de er kommet. Kunne godt bruge en blinkende LED til at vise det. 

Ja, Kurt54 jeg har også haft en Sony med LED for 3 år siden og har været så glad for det. 
Så Huawei med LED og nu er det svært at undvære det i den nye Xiaomi.  
Men sjovt at Xiaomi har et smart watch/smart band, som viser at der er kommet beskeder på telefonen.

Jeg har læst lidt om det og der findes apps som kan simulere en LED, dvs et rødt prik et sted på skærmen,  men så er hele skærm tændt hele tiden og bruger strøm, selvom skærmen er sort, så bruger den strøm på at vise det sorte - hele tiden. En app kan ikke tænde et par pixels på skærmen for at simulere en LED og slukke resten af skærmen.
Så kunne jeg læse på min telefon, at når man skal give LED appen tilladelse til at læse notifikationer, så er det ikke godt, fordi nogen kan læse personlige ting i mine beskeder.  
Jeg må hellere finde en telefon med LED. 

Jeg vælger blot at skærmen skal indikere et sms logo når der er ulæste beskeder. Selv om skærmen i øvrigt et slukket.

Med en OLED skærm bruger resten jo ikke strøm, de felter der ikke lyser op, er slukket. Jeg forestiller mig ikke at det bruger mere strøm end en LED der lyser op.

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren, det er lige det jeg mangler. At den viser "et eller andet" selvom skærmen er slukket.  
Hvordan gør man det?

Indstillinger>skærm>låseskærm>Vis kun følsomt indhold når skærmen er låst op.

Elektronikteknikeren
Tak. Den indstilling har jeg ikke. 
 
Der findes apps som kan styre notifikationer, prøv at kigge på Play.
Når man først har prøvet notifikations LED på en telefon, så er det svært at undvære. 
Xiaomi har brugt 20 % mere strøm på af holde notifikationer aktive hele tiden, på hele skærmen, så det store 5000mAh batteri har ikke givet længere standby tider. 
Jeg har returneret Xiaomi telefon og tak Kurt54 , jeg har fået en Sony Experia 10 III i stedet for og det virker som jeg vil have det :-) 
Men Sony er blevet leveret uden en oplader. Der har været et USB C kabel i æsken.  Er det normalt? 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis