Pladevibrator fra jemogfix.dk

Hej nogle herinde der har erfaringer på denne
https://www.jemogfix.dk/pladevibrator-65-kg-stoedkraft-1100-kg-6-5-hk/3151/9053766/
Skal bruges til at anlægge terasse. Kigge en fra bauhaus men der var mange dårlig anmeldelser. 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kikker den fra Bauhaus ser de utrolig ens ud over farven.
Jeg har en ældre plade vibrator også en Kineser, den virker ganske udmærket, slår nok ikke så hårdt, som de mere velrenommerede mærker, men komprimere man ikke for tykke lag, tor jeg ikke det gør det helt store.
Som denne her, dog er min med en ægte Honda motor L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Kigger lidt på de små modeller for så kan jeg flytte den rundt selv. Op og ned på trailer osv. 65 kg går lige og så kiggede jeg på motor hk og dens
  • Afgangstryk: 1100 kg
Produktdetaljer:
  • Motor: Loncin G200F 6,5 HK 196 CC
  • Vibrationer: 5500 pr. min.
  • Fremdrift: 25 m/min.
  • Effektivitet: 21 m²/t.
  • Maks. stødkraft: 1100 kg.
  • Vægt: 65 kg
  • Plademål: 37 x 53 cm
  • Ydre mål: 114 x 42 x 90 cm
  • Ekskl. SAE 10W-30 motorolie
Skulle det ikke svare til 10cm ?? den kan trykke når det brolæggersand? hjælper det at vande sandet lidt inden komprimering.
Synes jeg får lidt mere cc/hk med jemogfix så motor mæssigt er den vel et bedre køb?

Den ligner meget denne bauhaus model: 
https://www.bauhaus.dk/herkules-pladevibrator-rp-1100-b
Produktinformation:
  • Motor: Loncin, benzin, 4-takts
  • Anvendelsesområde: udendørs
  • Tankvolumen: 3,8 l
  • Afgangstryk: 1100 kg
  • Kapacitet: 163 cm³
  • Komprimeringsdybde: 25 cm
  • Brændstof: benzin 95 oktan
  • Kørehastighed: 25 m/min
  • Dimensioner plade: 530 x 350 mm
  • Mål: 70 x 40 x 48 cm (L x B x H)
  • Motoreffekt: 4 kW/5,5 hk
  • Oliemængde: 0,6 l
  • Lydniveau: 81,5 dB (A)
  • Vægt (netto): 58 kg
Den mindre model hos dem har kun dårlig reviews:
https://www.bauhaus.dk/herkules-pladevibrator-rp-800-b#reviews
kiggede lige hvad HN havde.
Denne er vel lidt bedre end jemogfix model ang tryk den kan levere?
https://www.harald-nyborg.dk/probuilder-pladevibrator-60-kg
  • Praktisk pladevibrator til komprimering og vibrering af sand, jord eller grus inden anlægning af terrasser eller indkørsler. 
  • Plademål: B. 510 x L. 350 mm. 
  • Slagkraft: 1210 kg/12,1 kN. 
  • Kompressions dybde: 20 cm. 
  • Fremløbshastighed: 21,4 m/min. 
  • Håndtagshøjde: 900 mm. 
  • Blyfri benzin 95. Motorolie SAE 10W-30 (ekskl.). 
  • Husk påfyldning af olie inden brug 0,5 L. 
  • Inkl. hjul bagpå og håndtag foran på maskinen. Klasse I. 
Jeg tror dem du linker til, er meget ens, udover den med 1 hk ekstra,
Den jeg har er med en 5.5 hk Honda, har aldrig oplevet den har lydt presset.
Den skulle kunne komprimere 20 cm.
Jeg har før haft lånt en proff model i samme størrelse, hos den lokale entreprenør, umiddelbart ikke  nogen forskel at mærke.

Som du kan se har min levet lidt et hårdt liv, men fungere stadig perfekt, jeg købte den brugt.
(ja rengøring kunne nok pynte  , men det har den fået efter billedet er taget)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Er din også omkring de 60kg i vægt? tænker hvis motor endag brænder af kan man så bare skifte den ud men en honda motor eller er det "special" motor til dette formål?
Kiggede også på brugt markedet men priserne er i den høje ende derfor jeg kiggede på nyt så ved man da det virker. Kiggede også på leje men igen til de priser så skal der ikke mange gange til før man har tjent maskinen hjem. 

Vil opbygge sandlaget så det bare ikke sætte så så vil gøre det i ro og ma nok som i siger 5cm og så stampe og så 5cm igen og stampe tror jeg har 10-15 sandpude der skal bygges op.

Honda er kvali - grunden til jeg søger en er fordi min egen veteran pladevibrator med honda 6.5hk  ikke vil starte kørte fint forleden men idag kan jeg ikke få gang i den skilt af renset osv. men der kommer ikke gang i den. Tjekket at der gnist. Tændrør var mega tilsodet igår så fik renset det. fik topstykke af og indvendig så der ikke beskidt ud lidt sod men ikke slemt..Ved ikke om kaburator er stået af vil prøve igen imorgen med benzinstart i luft indgangen. den er nok 10-15år gammel...
Det som den ikke får benzin ind ligner det tændrør er ikke vådt og stået og trækket i snoren 1 times tid hvor jeg har rodet med choker og gas niv. -.- så tænker ud med nyt og videre med flise projektet
den gummi måtte du har på er da noget tykkere end hvad jeg kan se på den HN som nok er 5mm? Kan man fint vib oven på 30x60x5 eller skal man op i 6cm tykkelse før det sikkert at gøre?
Ifølge typepladen vejer den 64 kg,
Plastpladen er hjemmefusket, mener den er 10mm tyk, stammer fra et "truck gardin"
Jeg har vibreret  30x60x6 fliser, dog ikke med fuld gas, da det gik fint med ca ½ gas, ville jeg ikke udfordre skæbnen   
Tror da det er en standard motor..
Ja mon ikke en karburatorrensning er det der skal til, for at du er kørende igen ?  

Vi prøver igen, i morgen --
Always skrev den 27-02-2022 23:51:47

den gummi måtte du har på er da noget tykkere end hvad jeg kan se på den HN som nok er 5mm? Kan man fint vib oven på 30x60x5 eller skal man op i 6cm tykkelse før det sikkert at gøre?

 så store fliser vibrere du ikke efterfølgende , så kommer de bare til at ligge skævt

de største fliser du vibrere efterfølgende er 30x30
vil forsøge mig med 
https://www.jemogfix.dk/diesel-og-benzinstart-starthjaelp-400-ml-autozone/1182/9052310/

Diesel- og benzinstart starthjælp til motorer
Autozone diesel- og benzinstart anvendes som starthjælp til alle diesel- og benzinmotorer. Diesel- og benzinstart er ideel til brug ved start af en kold motor, start af en motor som har stået stille i længere tid, eller start af en motor hvor der er problemer med brændstoftilførslen. Produktet sikrer en hurtig start af motoren i al slags vejr og ved lave temperaturer. Produktet kan anvendes til bil, båd, plæneklipper og andre diesel- eller benzindrevne motorer.  
Diesel- og benzinstart sprayes direkte ind i luftindtaget (luftfilter, indsugning eller karburator) i ca. 2-3 sekunder. Det er ikke nødvendigt at fjerne luftfilteret. Stå ikke i nærheden af luftindtaget, når motoren startes, og tryk eventuelt på gaspedalen, når motoren startes. Gentag behandlingen, hvis motoren ikke starter første gang, og hvis den ikke starter efter gentagne forsøg, bør tændingssystemet tjekkes.


må se om det virker
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis